۳۰ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

میخائیل بوگدانوف:

آمریکا تمامیت ارضی سوریه را تهدید می کند

آمریکا تمامیت ارضی سوریه را تهدید می کند

میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، حضور نظامی آمریکا در سوریه را غیر قانونی و تهدیدی برای تمامیت و وحدت سرزمینی این کشور دانست.

به گزارش نگاه نو، بوگدانوف در گفتگو با شبکه سعودی العربیه تاکید کرد: واشنگتن از بهانه مبارزه با تروریسم برای حضور در شرق فرات بهره برداری می کند. مناطق مهم اقتصادی سوریه که نفت و منابع مهم طبیعی دارند، در شرق فرات قرار دارد. همین امر در خصوص منطقه التنف (محل استقرار پایگاه اصلی نیروهای آمریکایی در سوریه) نیز صدق می کند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی از گروه‌های کُردی حمایت می‌کنند که نقض وحدت سرزمینی جمهوری عربی سوریه است. نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص پرونده آوارگان گفت که موضوع آوارگان پیچیده است و (حل آن) به تمایل و تلاش بین المللی نیاز دارد زیرا با وضعیت اقتصادی و بازسازی خانه های ویران شده مرتبط است.

بوگدانوف در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: مشارکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در اجلاس اخیر سران عرب در جده مهم و مثبت بود. وی ابراز امیدواری کرد که این مشارکت به پیشبرد یک راه حل برای بحران سوریه و بازگشت آوارگان کمک کند.

وی همچنین از میانجیگری روسیه بین ترکیه و سوریه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که این میانجیگری منجر به عادی سازی روابط دو کشور شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز