۳۰ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

دبیرکل سازمان ملل با مسلمانان جهان ابراز همبستگی کرد

دبیرکل سازمان ملل با مسلمانان جهان ابراز همبستگی کرد

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل شامگاه پنجشنبه در دیدار با نمایندگان سازمان همکاری اسلامی، نابردباری، خشونت و اقدامات اسلام هراسانه را محکوم و اعلام کرد که با جامعه مسلمانان همبستگی دارد.

به گزارش نگاه نو، در بیانیه کتبی که سخنگوی سازمان ملل منتشر کرده، اشاره شده است که گوترش با اعضای سازمان همکاری اسلامی در ساختمان سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده است.

طبق این بیانیه، گوترش تاکید کرد که سازمان ملل برای اجرای قطعنامه شورای حقوق بشر «برای مبارزه با نفرت ضد مذهبی که منجر به تبعیض، خصومت و خشونت می شود» تلاش خواهد کرد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه گوترش با جامعه مسلمانان همبستگی دارد، آمده است: «دبیر کل نابردباری، خشونت و اقدامات اسلام هراسانه را که باعث افزایش تنش و ایجاد تبعیض و افراطی‌گری می‌شود، محکوم می‌کند.»

روز پنجشنبه و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۲۸ تیر ماه) از صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم خبر داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند که سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند.

این اقدام برای دومین بار توسط این شهروند عراقی – سوئدی امروز صورت گرفت. پس از آن دولت عراق ضمن برگزاری نشست اضطراری در خصوص هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، کاردار خود را از استکهلم فراخواند و از سفیر سوئد خواست که بغداد را ترک کند.

در پی این اقدام کشورهای اسلامی متعددی اقدام به احضار سفرا و نمایندگان سوئد کرده و مراتب اعتراض خود را به هتک حرمت قرآن ابراز داشتند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز