۳۰ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

جان کربی:

استفاده از بمب های خوشه ای توسط اوکراین آغاز شده است

استفاده از بمب های خوشه ای توسط اوکراین آغاز شده است

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که اوکراین استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ با روسیه را آغاز کرده است.

به گزارش نگاه نو، وی که این موضوع را در پاسخ به سوال خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: «اینها مهماتی است که در هفته پیش در میدان نبرد وجود داشته و واکنش‌های استفاده از این مهمات را از اوکراینی‌ها دریافت کرده و آنها به صورت فعال و کاملا مناسب از آن استفاده می‌کنند».

جان کربی در ادامه سخنانش مدعی شد که استفاده از مهمات خوشه‌ای توسط نیروهای اوکراینی، بر روند دفاعی روسیه تاثیر خواهد گذاشت.

تصمیم بایدن برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین واکنش‌های منفی زیادی را به همراه داشت به طوریکه گروههای حقوق بشری، متحدان اروپایی آمریکا و برخی از دموکرات‌های کنگره از این تصمیم به واسطه خطر تشدید تلفات غیرنظامیان انتقاد کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه با اشاره به مهمات خوشه‌ای تهدید کرد که «اگر آن‌ها (اوکراین) علیه ما استفاده کند»، از اوکراین انتقام خواهند گرفت.

بمب های خوشه‌ای که در بیش از ۱۲۰ کشور غیرقانونی شناخته شده، در هوا بر فراز یک هدف منفجر می می‌شود و دهها تا صدها بمب کوچکتر را در منطقه‌ای به بزرگی چندین زمین فوتبال رها می‌کند. کودکان به طور خاص آسیب‌پذیر هستند زیرا بمب‌های منفجر نشده برای چند دهه خطر به همراه دارند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز