۲۹ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

نتایج نظرسنجی؛ ناامیدی آمریکایی‌ها از ترامپ و بایدن

نتایج نظرسنجی؛ ناامیدی آمریکایی‌ها از ترامپ و بایدن

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حدود نیمی از آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورشان به نامزدهایی غیر از دونالد ترامپ و جو بایدن رأی دهند.

به گزارش نگاه نو، نتایج جدیدترین نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، حاکی از آن است که حدود نیمی از رأی‌دهندگان آمریکایی در نظر دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به یک نامزد حزب سوم (غیر از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) رأی دهند.

وبگاه «هیل» در این خصوص گزارش کرد، نتایج نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در حال بررسی رأی دادن به یک کاندیدای حزب سوم هستند و ۴۷ درصد نیز مخالف رأی‌دهی به نامزد یک حزب سوم بودند.

نتایج این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که احزاب مستقل بیش از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مایل هستند تا به نامزد یک حزب سوم و غیر از دموکرات و جمهوری‌خواه رأی دهند. ۶۴ درصد از طرفداران احزاب مستقل در آمریکا می‌گویند که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به یک نامزد سوم رأی می‌دهند و ۲۵ درصد از دموکرات‌ها و ۳۸ درصد از جمهوری‌خواهان نظر مشابهی در این خصوص دارند.

«تیم مالوی» تحلیلگر مؤسسه نظرسنجی کوئینیپیاک در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت: «در حالیکه نه “جو بایدن” رئیس‌جمهور آمریکا و نه “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهور پیشین ترامپ از نظر محبوبیت بر یکدیگر برتری ندارند، تقریباً نیمی از کشور یک گزینه دیگر (غیر از ترامپ و بایدن) را بررسی می‌کنند».

وی در ادامه افزود: «نامی از نامزد خاص مطرح نیست و مشخص نیست که چه حزبی مورد نظر است اما این یک نشانه واضح است که برای بسیاری از رأی‌دهندگان، وضعیت موجود غیرممکن است».

طبق این گزارش، در شرایطی که رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ داغ شده است، به نظر می‌رسد که رقابت اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا بین ترامپ و بایدن باشد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که علی‌رغم آن‌که بایدن و ترامپ در بین حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مقایسه با دیگر نامزدهای هم حزبی خود جلوتر هستند اما محبوبیت چندان زیادی ندارند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در حالیکه ۴۰ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی در نظرسنجی‌ها تصریح کردند که نظر مساعدی به بایدن دارند، ۳۸ درصد گفتند که حس خوبی به ترامپ دارند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز