۲۵ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

نیویورک‌تایمز:

اوکراین ۲۰ درصد از جنگ‌افزارهای خود را در ضد حمله از دست داد

اوکراین ۲۰ درصد از جنگ‌افزارهای خود را در ضد حمله از دست داد

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که اوکراین در همان اوایل عملیات ضد حمله علیه روسیه، یک پنجم از جنگ افزارهای خود را از دست داده است.

به گزارش نگاه نو، نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی نوشت که در دو هفته اول ضد حمله اوکراین، ۲۰ درصد از سلاح‌هایی که کی‌یف به میدان جنگ فرستاد آسیب دید یا تخریب شد.

این آمار برخی از ماشین‌های جنگی قوی غرب را از جمله تانک‌ها و نفربرهای زرهی که اوکراینی‌ها برای شکست دادن روس‌ها بر روی آن حساب می‌کردند، شامل می‌شود.

به گفته مقامات، نرخ بالای نابودی جنگ افزارها در هفته‌های بعد به حدود ۱۰ درصد کاهش یافت به این علت که عملیات ضد حمله کندتر پیش رفت و فرماندهان تاکتیک‌ها را تغییر دادند.

داده‌های تارنمای «اوریکس» (Oryx) نشان می‌دهد که فقط ۲۴ تانک در ماه ژوئن (خرداد و تیر) از بین رفت؛ این تانک از زرادخانه‌های خود اوکراین و همچنین موارد تامین شده از سوی متحدان غربی بودند.

این داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ فروند آنها تانک های لئوپارد و مین‌روب ساخت آلمان بودند. احتمالاً، آنها در جریان نبرد یکی از سه یگان اوکراینی که در اوایل ضدحمله مستقر شدند، و قرار بود ۳۲ لئوپارد را طبق برنامه ریزی ایالات متحده از ۲۸ فوریه دریافت کنند، از دست رفته‌اند. داده‌های اوریکس حاکی از آن است که این تیپ ۳۰ درصد از لئوپاردهایی را که به آنها داده شده از دست داده است.

روسیه ماه‌ها فرصت داشت تا برای ضد حمله اوکراین آماده شود و جبهه‌های جنگی را مملو از مین‌ها و تله‌های تانکی کرده است. از سوی دیگر پهپادهای شناسایی روسیه و بالگردهای تهاجمی با فرکانس فزاینده بر فراز آسمان پرواز می‌کنند.

کارشناسان گفتند که با توجه به این استحکامات، تعجب آور نیست که اوکراین در مراحل اولیه کارزار خسارات نسبتا شدیدی متحمل شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز