۲۲ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

امضای ۱۶ توافقنامه همکاری میان عربستان و ترکیه

امضای ۱۶ توافقنامه همکاری میان عربستان و ترکیه

منابع خبری امروز (پنج‌شنبه) از امضای ۱۶ توافقنامه همکاری میان عربستان سعودی و ترکیه در زمینه‌های مختلف خبر دادند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری آناتولی، شرکت‌های ترکیه و عربستان ۱۶ توافقنامه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت و املاک امضا کردند.

این توافقنامه‌ها در جریان همایش تجاری ترکیه و عربستان سعودی در مقر شورای روابط خارجی اقتصادی ترکیه “DEIK” در استانبول و با حضور «عمر بولاط» وزیر بازرگانی این کشور و «ماجد تالحقیل» وزیر امور شهرداری و مسکن عربستان سعودی به امضای دو طرف رسید.

برپایه این گزارش، توافقنامه‌های همکاری امضا شده میان دو کشور، چندین زمینه از جمله صنعت و بخش املاک و مستغلات را شامل می‌شود. انتظار می‌رود که توافق‌های همکاری به تقویت مبادلات تجاری میان آنکارا و ریاض کمک کند.

در همین راستا، عمر بولاط در توئیتی نوشت که با وزیر مسکن و نمایندگان دنیای تجارت عربستان و ترکیه «نشستی مثمر ثمر» برگزار کرده است. وی افزود: در این نشست، دو طرف بر تصمیم خود برای ایجاد همکاری در بسیاری از زمینه ها با شروع پروژه های پیمانکاری از طریق ایجاد شهرهای هوشمند، گردشگری، تحول دیجیتال و بخش غذا تاکید کردند.

بولاط ادامه داد که در این نشست همچنین درباره فرصت هایی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در چارچوب چشم‌اندازهای «قرن ترکیه» و «۲۰۳۰» عربستان گفت وگو کردند.

این توافقنامه‌ها درحالی امضا شده اند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه قرار است طی ماه جاری میلادی، به سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی سفر کند. اردوغان هفدهم، هجدهم و نوزدهم جولای (۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیر) به ترتیب به کشورهای عربستان، قطر و امارات می رود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز