۲۰ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

پرونده جنایات نظامیان انگلیس در افغانستان

پرونده جنایات نظامیان انگلیس در افغانستان

هر چند که جنگ نظامیان خارجی در افغانستان به پایان رسید اما پرونده جنایات نیروهای اشغالگر هنوز باز است و هر از گاهی گوشه‌ای از جنایات آنها افشا می‌شود.

به گزارش نگاه نو، این بار نوبت انگلیسی‌ها است، سربازان ملکه از اولین نیروهایی بودند که همراه با نظامیان متجاوز آمریکایی با شعار مبارزه با تروریسم و پرچم حقوق بشر وارد افغانستان شدند اما نه تنها در هدف خود محقق نشدند بلکه افشای جنایت جدید این نظامیان که به طور قطع تنها جنایت آنها نیست، فاصله بین شعار تا عمل این نظامیان را نشان می‌دهد.

به تازگی روزنامه گاردین گزارش داده است که طبق تحقیق یک موسسه حقوقی، ۸۰ شهروند غیرنظامی افغانستان توسط نیروهای ویژه انگلیسی در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی به قتل رسیده‌اند. در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که احتمالا یکی از نظامیان انگلیسی به تنهایی ۳۵ غیر نظامی افغانستانی را در جریان شش ماه ماموریت خود کشته است.

چند نکته مهم

کشته شدن ۳۵ غیر نظامی توسط یک نظامی انگلیسی، جنایت هولناکی است که باید به طور ویژه به آن پرداخت.

در عین حال این پرسش مهم نیز مطرح است که جریان اصلی رسانه‌ها که در اختیار غرب است، به طور عادی با این جنایت برخورد رسانه‌ای نمی‌کند؟!

این جنایت صورت گرفته و دیگر جنایات نشان می‌دهد که نوعی نفرت فردی و سازمانی بین انگلیسی‌ها نسبت به مردم افغانستان و مردم شرق وجود دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز