۱۴ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای:

عضویت ایران در شانگهای رسمیت بخشی به نقش تهران در حفظ امنیت بین‌المللی است

عضویت ایران در شانگهای رسمیت بخشی به نقش تهران در حفظ امنیت بین‌المللی است

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، با تبریک پیوستن رسمی ایران به این سازمان، گفت: عضویت ایران در این ائتلاف، به رسمیت شناختن نقش ایران برای حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش  نگاه نو به نقل از رادیوی بین‌المللی چین، دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در پکن با برگزاری مراسم برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران به استقبال عضویت رسمی این کشور در سازمان همکاری شانگهای رفت و بر این اساس تعداد کشورهای عضو رسمی سازمان همکاری شانگهای به ۹ کشور افزایش یافت.

«جانگ مینگ»، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای، «محسن بختیار»، سفیر جدید ایران در چین و نمایندگان و دیپلمات‌هایی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این مراسم حضور یافتند و شاهد این رویداد مهم سازمان همکاری شانگهای بودند.

جانگ مینگ، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای پس از این مراسم عنوان کرد: نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به تازگی به پایان رسیده و در آن مجموعه‌ای از اسناد به تصویب رسیدند که در میان آنها یک سند هست که فکر می کنم برای ایران یک خبر خوب و خوشایند به همراه داشته و در این سند سازمان همکاری شانگهای عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای را تایید کرد. ما همین حالا جلوی درب دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای، مراسم برافراشتن پرچم عضو جدید، جمهوری اسلامی ایران را برگزار کردیم.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۵ میلادی درخواست پیوستن به سازمان همکاری شانگهای را ارائه کرد و فکر می‌کنم طی ۱۸ سال گذشته تنها به انتظار به نتیجه رسیدن این درخواست نبوده و در کنار آن تلاش‌های زیادی برای مشارکت در همکاری‌های گوناگون در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و پشتیبانی از این سازمان انجام داده و سهم شایانی در توسعه این سازمان داشته است.

تصمیم امروز سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مؤید سهم مهم ایران در توسعه سازمان همکاری شانگهای طی ۱۸ سال گذشته و نیز به رسمیت شناختن نقش ایران برای حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است. ما مشتاقانه منتظر آن هستیم که اعضای سازمان همکاری شانگهای بتوانند ابتکارات و پیشنهادهای همکاری از سوی ایران در زمینه های مختلف امور سازمان همکاری شانگهای را ببینند و شاهد تلاش‌های عملی برای همکاری‌ با این سازمان و کمک‌های بزرگتر ایران برای پیشبرد توسعه آن باشیم.

او افزود: من به دولت جمهوری اسلامی و مردم ایران صمیمانه تبریک می گویم و نیز انتظار دارم که ایران بیش از پیش در روند همکاری های سازمان همکاری شانگهای مشارکت کند و ضمن حمایت از این سازمان کمک بزرگی به توسعه و همکاری سازمان همکاری شانگهای داشته باشد.

محسن بختیار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین نیز در مصاحبه با خبرنگار بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دستور کار بیست و سومین اجلاس سران کشورهای شانگهای به صورت رسمی به سازمان همکاری شانگهای پیوست و پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم سایر کشورها به اهزاز درآمد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز