۱۱ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

حسین امیرعبداللهیان:

فعلا سفیر به سوئد اعزام نمی‌کنیم

فعلا سفیر به سوئد اعزام نمی‌کنیم

وزیر خارجه درباره اعزام سفیر ایران به استکهلم گفت: علیرغم پایان مراحل اداری، فعلا روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن کریم متوقف شده است.

به گزارش نگاه نو، «حجت‌الله فغانی» به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوئد منصوب شده و قرار بود بزودی عازم محل ماموریت شود که در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد این روند فعلا متوقف شده است. فغانی که سابقه سفارت ایران در تاجیکستان را دارد، به جای «احمد معصومی‌فر» عهده‌دار سفارت ایران در استکهلم پایتخت سوئد شده است. وی به همراه ۱۰ سفیر تازه منصوب شده ایران چهارم تیر ماه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد. وی همچنین روز گذشته (شنبه) دهم تیر ماه با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد.

در همین ارتباط حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۱۱ تیر ماه اعلام کرد: روز گذشته با همکارم آقای حجت‌الله فغانی سفیر جدید کشورمان در سوئد به تفصیل صحبت کردیم و ایشان نیز گزارشی از آخرین وضعیت حوزه ماموریت خود ارائه کردند.

وی در توئیتر در این باره نوشت: علیرغم پایان مراحل اداری فعلا روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن کریم متوقف شد.پیش از این هم یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس اعلام کرده بود: «به‌رغم انجام مراحل اداری اعزام سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به سوئد، به‌ دلیل اهانت صورت‌گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت خارجه فعلا برنامه‌ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.»

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز