۱۰ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

پاریس به وقت شورش

پاریس به وقت شورش

نهادهای بین المللی، پاریس را به برخورد خشونت بار با معترضان و بازداشت های خودسرانه و توسل به زور متهم کرده اند و از فرانسه خواسته اند تا نسبت به این موضوع بازنگری داشته باشد.

به گزارش نگاه نو، پس از کشته شدن نوجوان هفده ساله در نانتر فرانسه به ضرب گلوله پلیس به دلیل عدم توجه به فرمان پلیس، این مسئله به تیتر اول روزنامه های اصلی فرانسه تبدیل شد.

دولت فرانسه با وجود به کارگیری چهل هزار نیروی پلیس و ژاندارم برای مقابله با ناآرامی های این کشور پس از کشته شدن نائل، نوجوان هفده ساله به دست پلیس، با بحران رو به رو شده است و اعتراضات برای چندمین شب متوالی همراه با خشونت و درگیری ادامه یافت و تاکنون بیش از ۸۷۰ نفر دستگیر شده اند.

بدهی های عمومی فرانسه در سه ماهه نخست سال از مرز سه هزار میلیارد یورو گذشت و به ۱۱۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور رسید.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از فرانسه خواست به مسئله نژادپرستی و تبعیض در پلیس خود رسیدگی کند و اطمینان حاصل کند در اعتراضات کنونی به کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله استفاده از زور متناسب خواهد بود.

رویدادهای اخیر در فرانسه پس از بحران اصلاحات بازنشستگی دولت و رییس جمهور فرانسه را به شدت تحت فشار قرار داده است. پس از آغاز ناآرامی ها، ماکرون ناچار شد نشست سران اروپایی در بروکسل را ترک کند و تاکنون دو بار نشست بحران تشکیل داده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه پس از دومین نشست بحران از لغو همه رویدادهای جشن در این کشور و اخذ تدابیر بیشتر برای مقابله با ناآرامی ها خبر داد. در حالی که مقامات احتمال اعلام وضعیت فوق العاده را رد نکرده اند به نظر می رسد فرانسه به همان سو گام بر می دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز