۷ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

وزیر دفاع روسیه خبر داد؛

مسکو و هاوانا در مسیر توسعه پروژه‌های مشترک فنی- نظامی

مسکو و هاوانا در مسیر توسعه پروژه‌های مشترک فنی- نظامی

وزیر دفاع روسیه همزمان با اعلام آمادگی مسکو برای کمک به کوبا در برابر تحریم‌های غیر قانونی آمریکا، از توسعه مجموعه‌ای از پروژه‌های مشترک مسکو- هاوانا در زمینه فنی- نظامی خبر داد.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، سرگئی شویگو (Serguéi Shoigú) وزیر دفاع روسیه در دیدار با آلوارو لوپز میِرا (Álvaro López Miera) وزیر نیروهای مسلح انقلابی کوبا اعلام کرد دو کشور، مجموعه‌ای از پروژه‌های مشترک در زمینه فنی- نظامی را توسعه خواهند داد.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: ترکیب گسترده هیات همراه، نشان‌دهنده قصد طرف کوبایی برای بحث در مورد موضوعات مختلف در زمینه‌ حوزه‌های نظامی و فنی- نظامی است. امروز (۲۷ ژوئن/ ششم تیر ماه) پیشنهاد می‌کنم که به طور مفصل به همه پروژه‌های همکاری موجود و امیدوارکننده در زمینه نظامی پرداخته شود.

شویگو، کوبا را شریک مهم روسیه توصیف و اضافه کرد که دوستان کوبایی این مسئله را با ابراز درک کامل خود از دلایل آغاز عملیات نظامی در اوکراین تایید کرده‌اند.

به گفته وی، روسیه و کوبا به سطح بالایی از توسعه گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه رسیده‌اند و مسکو مایل است به کوبا که تحت تحریم تجاری و اقتصادی غیرقانونی آمریکا قرار دارد، کمک کند.

بر اساس این گزارش، دو طرف تحریم‌های یکجانبه اعمال شده توسط آمریکا علیه کوبا و روسیه را رد کردند. شویگو تاکید کرد: در زمانی که ایالات متحده برای دهه‌ها به اعمال تحریم‌های تجاری و اقتصادی غیر قانونی و بدون مشروعیت علیه کوبا ادامه می‌دهد، ما آماده هستیم تا به جزیره آزادی کمک کنیم.

کمتر از ۷۲ ساعت پس از شورش نافرجام گروه شبه نظامی واگنر علیه دولت روسیه، وزیر دفاع این کشور، روز سه‌شنبه در مسکو از همتای کوبایی خود استقبال کرد که این بازدید در مقطع زمانی کنونی، نشان‌دهنده حمایت کامل هاوانا از کرملین است.

در حال حاضر روسیه یکی از ۱۰ شریک تجاری برتر کوبا است و هر دو طرف روابط خود را استراتژیک توصیف می‌کنند که بر روابط سنتی دوستانه، گفت‌وگوی سیاسی برای ارتقای همکاری در همه زمینه‌ها و منافع متقابل متمرکز است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز