۴ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

در پی مقاومت مردمی انجام شد؛

عقب‌نشینی نتانیاهو از اجرای پروژه خطرناک در جولان اشغالی سوریه

عقب‌نشینی نتانیاهو از اجرای پروژه خطرناک در جولان اشغالی سوریه

در پی مقاومت اهالی جولان اشغالی سوریه در مقابل اجرای پروژه خطرناک تل‌آویو در این منطقه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه را به تاخیر انداخت.

به گزارش نگاه نو، پروژه احداث توربین‌های بادی یکی از خطرناک‌ترین طرح‌های استعماری رژیم صهیونیستی است که اشغال شش هزار هکتار از زمین‌های جولان سوریه را در سه مرحله، هدف قرار می‌دهد.

به نوشته وبگاه فلسطینی «شهاب»، پایداری ساکنان جولان اشغالی سوریه در روزهای گذشته، نتانیاهو را بر آن داشت که در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ «موفق طریف» رهبر معنوی جامعه دروزی سوریه به او اعلام کند که از تجدید ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه خودداری خواهد کرد.

هفته پیش، جولان اشغالی سوریه، شاهد درگیری شدید نظامیان صهیونیست، با ساکنان این منطقه، به دلیل اعتراضشان به اشغال اراضی کشاورزی سوریه به بهانه احداث توربین‌های بادی وتولید انرژی پاک بود که طی آن، دهها نفر از کشاورزان و معترضان مجروح شدند اما همچنان به اعتراض و اعتصاب ادامه دادند.
بر اساس این گزارش، نتانیاهو به توصیه بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی و رئیس دستگاه امنیت عمومی (شاباک) و در سایه مخالفت شدید «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی، دستور توقف موقت اجرای پروژه ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه را صادر کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو دستور داده تا در روزهای آینده راهکارهایی برای بحران برنامه‌ریزی و ساخت‌و ساز در شهرهای دروزی‌نشین الکرمل و الجلیل ایجاد شود.

اما توقف اجرای پروژه توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه با مخالفت شدید وزیر افراطی امنیت قومی رژیم صهیونیستی همراه شد. بن‌گویر در واکنش به تصمیم نتانیاهو پس از نشست ارزیابی وضعیت، گفت: «جامعه دروزی مهم است، اما ما نباید تهدیدات دروزی‌ها را بپذیریم».

وی سپس اعلام کرد: «تصمیم گرفته شده است ساخت توربین های بادی پس از عید قربان، ادامه یابد».

رژیم صهیونیستی مدتهاست که در جولان اشغالی سوریه به بهانه اجرای پروژه توربین‌های بادی، در حال مصادره اراضی ساکنان این منطقه و حتی شهرک‌سازی با توسل به زور است که همواره با مخالفت و اعتراض اهالی جولان اشغالی همراه بوده، زیرا نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت این اراضی است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز