۳ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

ولادیمیر پوتین:

شورش واگنر «خنجری از پشت بر پیکر روسیه» بود، در دفاع از کشور تردید نمی کنیم

شورش واگنر «خنجری از پشت بر پیکر روسیه» بود، در دفاع از کشور تردید نمی کنیم

در پی شورش شبه نظامیان گروه واگنر و به دست گرفتن کنترل برخی از شهرها و خطوط مواصلاتی، رئیس جمهوری روسیه در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و خواهان کنار گذاشتن اختلافات که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، شد.

به گزارش نگاه نو، ولادیمیر پوتین روز شنبه در این سخنرانی “شورش” گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی معرفی کرد که در نبرد اوکراین جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: مسئولان اجازه نمی دهند که شکاف در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهد شد. پوتین خبر داد که دیشب با فرماندهان نظامی تمامی رده ها گفت و گو کرده و «ارتش شجاعانه می جنگد».

رئیس جمهوری روسیه خواهان آن شد که هر گونه اختلاف در جریان «عملیات نظامی ویژه» کنار گذاشته شود.

پوتین با بیان اینکه جاه طلبی مفرط به خیانت به روسیه منجر شد،گفت: تمامی افرادی که مسئول اقدام به شورش هستند با مجازات روبرو شده و در برابر مردم و قانون پاسخگو خواهند بود. وی افزود: ما از کشورمان در برابر خیانت داخلی دفاع خواهیم کرد.

پوتین شورش گروه واگنر را «تهدیدی مرگبار و اردوکشی تبهکارانه و ماجراجویانه» و «خنجری از پشت» بر پیکر روسیه نامید و تاکید کرد که هر کاری برای دفاع از کشورش انجام خواهد داد اجازه وقوع «جنگ داخلی» را نخواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه افزود: تدابیر قاطعی برای تثبیت وضعیت دشوار «روستوف اون دون» در حال اجراست. پوتین با یادآوری تحولات روسیه در سال ۱۹۱۷ و جنگ جهانی اول تاکید کرد که رهبری این کشور اجازه نمی دهد که «دوباره آن اتفاق رخ دهد». وی هر گونه آشفتگی داخلی را «تهدیدی مرگبار علیه دولت و ملت» روسیه دانست و وعده داد که تدابیر سختی برای محافظت در برابر چنین تهدیدی اتخاذ شود.

رئیس جمهوری روسیه غرب را متهم کرد که با تمام توان نظامی، اقتصادی و اطلاع رسانی در جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین دست داشته و روسیه برای آینده خود مبارزه می کند.

پوتین گفت: روسیه در حال دفع تجاوز نئو نازی ها و اربابانشان است. ما برای زندگی و امنیت مردممان، حاکمیت و استقلالمان، برای حق آنکه کشورمان با تاریخ یک هزار ساله روس باشد و روس بماند، می جنگیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز