۱ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

معاون وزیر خارجه روسیه:

احیای برجام معطل اراده سیاسی غرب است

احیای برجام معطل اراده سیاسی غرب است

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت غربی‌ها، نه فقط آمریکا بلکه سه کشور اروپایی عضو برجام با بهانه‌های واهی تهران را مورد هجمه قرار می‌دهند و سیاست تحریم را ادامه می‌دهند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» روسیه، این دیپلمات ارشد روس افزود: در حالی که برجام کاملاً آماده احیاست و فقط به اراده سیاسی نیاز دارد که هنوز وجود ندارد.

«علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیروز (چهارشنبه) از گفتگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.

باقری در توییتی اعلام کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.

مورا هم در توییتی در خصوص دیدار با باقری اعلام کرد درباره «طیفی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسیر پیش‌رو درباره برجام» گفتگو کرده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۲۳ خرداد هم از دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود از سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داده بود. باقری در خصوص این دیدارها گفته «هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌هایمان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم. در پیشبرد منافع ملی خود از جمله از طریق دیپلماسی مصمم هستیم».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز