۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

روسیه تحقیق درباره نورد استریم را در شورای امنیت مطرح می‌کند

روسیه تحقیق درباره نورد استریم را در شورای امنیت مطرح می‌کند

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل چهارشنبه شب گفت که مسکو روز پنجشنبه موضوع تحقیق درباره انفجارهای نورد استریم را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، پولیانسکی در کانال تلگرام خود نوشت: هیات دائمی روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه موضوع تحقیق در مورد خرابکاری در خطوط انتقال گاز نورد استریم را در رایزنی‌های پشت درهای بسته اعضای شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، افزود: پس از آن، از طریق خبرنگاران معتبر مستقر در سازمان ملل درباره نتیجه این اقدام اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سال گذشته، خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند، هدف ۲ انفجار قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که یک گروه طرفدار اوکراین سال گذشته به خطوط لوله نورد استریم حمله کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که هیچ مدرکی که نشان دهد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یا مقامات ارشد او در این عملیات نقش داشته‌اند یا اینکه عاملان به دستور مقامات دولتی اوکراین این حمله را انجام داده‌اند، وجود ندارد.

نیویورک تایمز نوشت، بررسی اطلاعات نشان می‌دهد که گروهی که این حملات را انجام داده است با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مخالف هستند. با این حال این اطلاعات به اعضای گروه مظنون یا اینکه چه کسی این عملیات را هدایت یا حمایت مالی کرده است، اشاره نکرد.

همچنین زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هفته پیش به رسانه های آلمانی گفته بود که اوکراین به خطوط لوله نورد استریم حمله نکرده است.

رسانه‌های آلمانی در ماه مارس (اسفند/ فروردین) احتمال دخالت یک قایق تفریحی متعلق به یک اوکراینی مستقر در لهستان را مطرح کرده بودند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز