۱۹ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

خطر افزایش تحرکات داعش در افغانستان

خطر افزایش تحرکات داعش در افغانستان

سه روز قبل سرپرست و معاون طالبان برای ولایت بدخشان در انفجاری که داعش مسئولیت آن را پذیرفت کشته شد و این در حالی است که طالبان حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را انکار می‌کند.

به گزارش نگاه نو، امیرخان متقی چندی قبل در اسلام آباد گفته بود: اینکه می‌گویند در افغانستان چندین گروه تروریستی وجود دارد تبلیغات است؛ در همان روز بود که خبر کشته شدن معاون داعش خراسان در بگرامی کابل منتشر شد.

این موارد اثبات می‌کند که برخلاف گفته‌های مقامات سرپرست افغانستان، داعش با وجود تلاش‌ها و عملیات‌هایی که طالبان انجام داده، هنوز نفس می‌کشد و تنها با این تفاوت که هدف اول این گروه، کشتن افراد طالبان است. سوءقصد نافرجام به جان رئیس مبارزه با مواد مخدر ولایت غور که به تازگی اتفاق افتاد نیز هرچند تاکنون گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته، ولی به احتمال زیاد کار گروه تروریستی داعش بوده است.

چند نکته مهم

گروه تروریستی داعش با حمایت سرویس‌ اطلاعاتی کشورهای فرامنطقه‌ای بویژه آمریکا بار دیگر تلاش دارد قدرت بگیرد و این‌ بار مستقیماً افراد این گروه را هدف قرار داده است.

مقامات حکومتی به‌جای کتمان حقیقت، واقعیت حضور گروه‌های تروریستی خصوصا داعش را پذیرفته و علیه آن اقدام جدی به‌ عمل آورند و از تجربه موفق کشورهای دوست منطقه در این مقابله استفاده کنند.

کشورهای همسایه افغانستان نباید به گروه تروریستی داعش بی‌توجه باشند، زیرا آمریکا به‌ هر نحوی تلاش دارد داعش در افغانستان قدرت بگیرد تا منطقه توسط آنها به آشوب کشیده شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز