۱۳ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

سازمان ملل:

اسرائیل ۱۱۲ فلسطینی را از ابتدای سال جاری کشته است

اسرائیل ۱۱۲ فلسطینی را از ابتدای سال جاری کشته است

سازمان ملل متحد، شامگاه جمعه، اعلام کرد که رژیم اسرائیل ۱۱۲ فلسطینی را از ابتدای سال جاری میلادی در کرانه باختری به شهادت رسانده است.

به گزارش نگاه نو، در این گزارش که دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین آن را تحت عنوان «گزارش محافظت از غیرنظامیان» منتشر کرده، آمده است تعداد قربانیان امسال دو برابر آمار سال گذشته میلادی بوده است.

این دفتر وابسته به سازمان ملل در این باره نوشت: «به فاصله یکم ژانویه تا ۲۹ می سال ۲۰۲۳، نیروهای اسرائیلی، ۱۱۲ فلسطینی را در کرانه باختری کشته‌اند؛ از جمله در قدس شرقی یا به عبارت دیگر بیش از دو برابر تعداد کشته‌های همین بازه زمانی (۵۳ کشته) در سال ۲۰۲۲.»

در این گزارش همچنین اشاره شده است: «در میان کشته‌شدگان، پنج نفر را شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری از جمله در قدس شرقی کشته‌اند و ۴۲۹۶ فلسطینی نیز در جریان درگیری با ارتش اسرائیل از ابتدای امسال تاکنون مجروح شده‌اند.»

اما این دفتر درباره تعرض شهرک‌نشینان به فلسطینیان عنوان کرد: «۴۰۹ حمله به فلسطینیان و اموال آن‌ها» ثبت شده که در «۳۰۴ مورد آن‌ها به دارایی‌ها خسارت وارد شده و در ۱۰۵ مورد دیگر جراحت» به ثبت رسیده است.

در بخش دیگری از این گزارش به کشته‌شدگان صهیونیست در عملیات‌های استشهادی فلسطینیان اشاره شده و آمده است که ۱۸ صهیونیست از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون کشته‌شده‌اند و ۱۱۱ نفر دیگر در عملیات‌ها مجروح شده‌اند.

از طرف دیگر، عنوان شده است که ۵۷۵ خانه متعلق به فلسطینیان از ابتدای سال جاری میلادی تخریب شده‌ که از این تعداد ۸۵ خانه در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بوده، ۲۳۹ خانه در منطقه «جیم» و ۲۵۱ خانه در شرق قدس واقع بوده‌‌اند.

در توافق اسلو، کرانه باختری فلسطین به سه منطقه تقسیم شده که منطقه «الف» تحت کنترل کامل فلسطینیان قرار دارد، منطقه «ب» تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی و اداری فلسطینیان بوده و منطقه «ج» تحت کنترل مدنی، اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی قرار دارد و ۶۰ درصد خاک کرانه باختری را شامل می‌شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز