۱۳ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

پادشاه تسلیم/ از پشت پرده تلاش برای تلطیف چهره صدام تا مجوز به حزب منحله بعث

پادشاه تسلیم/ از پشت پرده تلاش برای تلطیف چهره صدام تا مجوز به حزب منحله بعث

مهمترین موضوعی که هفته گذشته در فضای سیاسی و رسانه ای عراق مورد توجه قرار گرفت و در عین حال برخی از جریان های سیاسی ترجیح دادند از کنار آن عبور کنند، موضوع اقدام اردن در ارائه مجوز به حزب منحله بعث عراق برای فعالیت بود.

به گزارش نگاه نو، در حالی که محافل رسانه‌ای و جریان های سیاسی عراق خواستار برخورد شدید دولت این کشور با اردن شده بودند اما جالب اینجاست که عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق روز گذشته برای شرکت در مراسم ازدواج ولیعهد اردن راهی امان پایتخت این کشور شد و همین موضوع نیز مورد انتقاد شدید برخی رسانه های عراقی و جریان های سیاسی این کشور قرار گرفت.

در کنار این اقدام اردن، موضوعی که در  چند ماه گذشته به طرز عجیب و شگفت انگیزی در رسانه‌هایی مانند یوتیوپ و برخی رسانه های عربی برجسته شده است، تلاش سازماندهی شده برای تلطیف چهره صدام است که می توان این دو اقدام را در یک راستا تفسیر کرد.

روند رو به شتاب و‌ پر هزینه برای تلطیف چهره صدام در شبکه‌های رسانه‌ای در کنار صحبت‌های محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق درباره بازگشت رغد دختر صدام‌ و سکوت جریان های سیاسی اهل سنت، تردیدی را باقی نمی گذارد که برخی از جریان های سیاسی داخل عراق که در فرآیند سیاسی شکست خورده اند به دنبال استفاده از برگ حزب بعث برای تغییر قواعد بازی در عرصه سیاسی عراق هستند.

در این حال نباید نقش آمریکایی‌ها را نیز نادیده گرفت که همواره تلاش می کنند با برگه داعش، تروریسم و حزب بعث عرصه سیاسی عراق را متلاطم کنند آن هم در شرایطی که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گام های موثری در ایجاد ثبات، امنیت و شکوفایی عراق برداشته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز