۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

ونزوئلا و روسیه، به دنبال همکاری‌های نفتی

ونزوئلا و روسیه، به دنبال همکاری‌های نفتی

همزمان با گذشت ۷۸ سال از آغاز روابط دیپلماتیک میان مسکو- کاراکاس و تقویت روز افزون روابط میان دو کشور، وزیر نفت ونزوئلا در دیدار با سفیر روسیه در این کشور، طرح‌های همکاری دوجانبه در حوزه نفت را بررسی کردند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری افه، رافائل تِیه‌چِآ (Rafael Tellechea) وزیر نفت ونزوئلا با هدف بررسی طرح‌های همکاری در حوزه نفتی با سرگئی ملیک باگداساروف (Serguéi Mélik-Bagdasárov) سفیر روسیه در این کشور کارائیب دیدار کرد.

تِیه‌چِآ در پیامی توییتری بدون ارائه جزئیات بیشتر نوشت: در چارچوب کمیسیون عالی بین‌دولتی (CIAN)، دیداری صمیمانه با سرگئی ملیک باگداساروف سفیر روسیه در ونزوئلا داشتم؛ در این نشست، برنامه‌های همکاری دوجانبه در حوزه نفت را پیگیری کردیم.

ونزوئلا و روسیه، ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) و به دنبال دیدار ایوان خیل (Yván Gil) وزیر امور خارجه ونزوئلا و سرگئی لاوروف (Serguéi Lavrov) وزیر امور خارجه روسیه در کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) توافق کردند تا سرعت و حجم همکاری‌ها در زمینه‌های نفت، پزشکی، کشاورزی، داروسازی و فناوری‌های نوین را گسترش دهند.

ایوان خیل سپس خاطر نشان کرد دو کشور، توافق‌نامه‌های دوجانبه که همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، فضایی، آموزش، حمل‌ونقل، ارتباطات هوایی، دریایی، نظامی و … را پوشش می‌دهد، بررسی کردند.

وی همچنین تصریح کرد روسیه و ونزوئلا بیش از ۳۰۰ توافق‌نامه در طول روابط دوجانبه خود امضا کرده‌اند و در جریان سفر لاوروف، دو طرف متعهد شدند تا به پیشرفت در همه حوزه‌ها، به ویژه بخش انرژی که بسیار مهم است، ادامه دهند.

ونزوئلا و روسیه که در ماه مارس (اسفند- فروردین)، هفتادوهشتمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را جشن گرفتند، از زمان پیروزی انقلاب بولیواری در این کشور حوزه کارائیب در سال ۱۹۹۹ میلادی، همکاری های دوجانبه را در زمینه‌های مختلف تقویت کردند.

اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۲۲/ بهمن- دی ماه)، هر دو کشور ۱۱ توافق‌نامه در زمینه بهداشت، انرژی، حمل‌ونقل دریایی و مبارزه با مواد مخدر و سایر حوزه‌ها را برای ۱۰ سال آینده امضا کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز