۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
کپی شد!

یادداشت اختصاصی حسنی محلی برای نگاه نو؛

پیش‌بینی حسنی محلی از نتیجه دو‌ر دوم‌ انتخابات ترکیه

پیش‌بینی حسنی محلی از نتیجه دو‌ر دوم‌ انتخابات ترکیه

اکثر رای دهندگانی که به اردوغان رای داده اند از افراد کم درآمد و فقیری هستند که از سوی نهادهای دولتی مختلف که اردوغان کنترل آنها را در اختیار دارد، کمک هایی دریافت می کنند.

حسنی محلی تحلیلگر برجسته مسائل بین الملل در یادداشتی اختصاصی برای نگاه نو نوشت: برخلاف انتظار اکثر نظرسنجی‌های مستقل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ثابت کرده است که نه تنها از نظر سیاسی، بلکه از نظر اجتماعی و روانی همچنان قوی‌ترین در خیابان‌های مردمی ترکیه است که با متقاعد کردن ۵۰ درصد از شهروندان ترکیه ثابت کرد که او تنها کسی است که آنها را از نظر ملی، مذهبی و فرقه ای نمایندگی می کند.

این امر تمرکز او را در طول مبارزات انتخاباتی بر اظهارات خود در رابطه با این موارد توضیح می دهد که رای دهندگان ترک به دلایل اجتماعی که مستلزم بررسی های دقیقی است که روانشناسی رای دهندگان ترک یا حداقل ۵۰ درصد آنها را آشکار می کند، اهمیت ویژه ای به آن داده است.

اکثر رای دهندگانی که به اردوغان رای داده اند افرادی با درآمد محدود و فقرا هستند که از سوی نهادهای دولتی مختلف که تحت کنترل اردوغان هستند، کمک هایی دریافت می کنند.

این امر باعث شد تا رئیس جمهور اردوغان در طول مبارزات انتخاباتی بر روی ۳ چیز اصلی تمرکز کند، که به او کمک کرد تا از حمایت مداوم ۵۰ درصد از شهروندان از او و حزبش اطمینان حاصل کند، حزبی که با متحدانش ۳۲۱ کرسی از ۶۰۰ کرسی پارلمان را به دست آوردند. این موضوع به پیروزی او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کمک خواهد کرد.

در این زمینه، اردوغان و وزرا و رسانه‌های او همچنین توانسته‌اند حامیان و پیروانش را متقاعد کنند که قلیچداراوغلو و همراهانش با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، «تروریست خطرناکی که وحدت ملت و دولت ترکیه را تهدید می‌کند، متحد شده‌اند. این گروه تروریستی مسئول کشته شدن دهها هزار ترک است.”

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز