۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

۷ دهه مقاومت/ عبور از تاریخ نکبت به نقطه عزت

۷ دهه مقاومت/ عبور از تاریخ نکبت به نقطه عزت

 هفتاد و پنج سال پیش رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغال شده اعلام موجودیت کرد.  تحولات امروز نشان می‌دهد که ملت فلسطین از روز نکبت به نقطه عزت رسیده است.

به گزارش  نگاه نو، اتفاقی که نتیجه غفلت امت از تحولات جهانی در کنار خیانت برخی از رهبران قبایل و عشیره ها که با مطالبات تعریف شده از سوی جریان استعمار در پازل ارائه شده از سوی آن بازی کرده و بازی خوردند.

از ۷۵ سال پیش جهان اسلام مقهور رژیم صهیونیستی بود که در هر جنگی از همراهی جریان استعمار برخوردار بود اما انقلاب اسلامی معادلات را در فلسطین و در منطقه تغییر داد و امروز امت اسلام آشکارا می تواند احساس عزتی از این تغییر معادلات در خود ببیند.

 مقاومت متاثر از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی موفق شده است، رویای “اسرائیل کبیر” یعنی سلطه و اشغال نیل تا فرات را نابود کند و تلاش صهیونیست ها اکنون تنها معطوف به بقا در جغرافیای اشغالی فلسطین شده است.

رژیم صهیونیستی ۷۵ سال پیش همانگونه که بن گوریون گفته بود، امیدوار بود که نسل های بعدی فلسطین، آرمان فلسطین را فراموش کنند اما نسل چهارم و پنجم  امروز نه تنها آرمان فلسطین را فراموش نکرده اند بلکه باورمندتر از نسل های پیشین خود هستند و مقاومت را در همه جغرافیای اشغالی فعال ساخته اند و این نسلی است که حاضر به تن دادن به آوارگی نیست.

رهبران صهیونیست امیدوار بودند که پراکندگی قومیتی و فرهنگی مهاجران یهودی به اراضی اشغالی را از “دیگ مذاب” اسرائیل “تک هویت اسرائیلی” بیرون بکشند اما هویت های قومیتی و فرهنگی هنوز بر هویت اسرائیلی مهاجران غلبه دارد. وجود احزاب قومیتی و نیز درگیری روس تبارها و اوکراینی تبارها پس از جنگ اوکراین شاخص مهمی محسوب می شود.

 بر اساس پروتکل های سران یهود که مانیفست تاسیسی و بقای اسرائیل محسوب می شود، مدیریت افکار عمومی برای ادامه حیات اسرائیل ضروری است اما گسترش مخالفت ها با اسرائیل در سطح افکار عمومی در نسل جدید غرب نگرانی های زیادی را در میان رهبران صهیونیست ایجاد کرده است و نشان از آن دارد که مدیریت افکار عمومی از دست صهیونیست ها خارج شده است.

 ناپایداری های سیاسی در رژیم صهیونیستی که فعلا به اردوکشی های خیابانی تبدیل شده است و نشانه هایی که از امکان شروع درگیری های داخلی پدیدار شده است، جامعه صهیونیستی را در آستانه یک بحران تمام کننده قرار داده است.

شکست اسطوره های اقتدار اسرائیل مانند ارتش که پس از سال ۱۹۸۲ میلادی در هیچ جنگی موفق نبوده است و نیز چالش هایی که در یکسال اخیر گرفتار آنها شده است، تسری دهنده یاس و ناامیدی در جامعه صهیونیستی شده است.

اسرائیل بر اساس استعمار اسکانی تاسیس شده است و وجودش به حضور و جمعیت یهودی مهاجران به فلسطین اشغالی بستگی تام دارد اما کاهش استقبال یهودیان به مهاجرت به فلسطین و نیز گسترش مهاجرت معکوس زنگ خطر نابودی اسرائیل را دیر وقتی است که به صدا درآورده است.

کارشناسان صهیونیستی تاکید دارند که ورود اسرائیل به این مرحله و وجود همه این مشکلات ریشه در انقلاب اسلامی ایران و حمایت از آرمان فلسطین دارد و معادلات تعریف شده از سوی انقلاب اسلامی نه تنها تثبیت شده است بلکه کاملا نهادینه شده و هیچ راهی برای تغییر در آن ها وجود ندارد و به همین دلیل ناامیدی از استمرار حیات اسرائیل در جامعه صهیونیستی فراگیر شده است که حتی مسئولین صهیونیستی طی یکسال اخیر بیش از ۸۰ بار از نابودی قریب الوقوع اسرائیل خبر داده اند.

.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز