۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
کپی شد!

ولادیمیر پوتین:

هدف غرب از روسیه هراسی، تجزیه این کشور است

هدف غرب از روسیه هراسی، تجزیه این کشور است

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به همراه گروهی از مهمان‌های خارجی برای شرکت در مراسم رژه پیروزی به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی مسکو در جنگ جهانی دوم واردمیدان سرخ شد و در سخنانی اظهار داشت: هدف غرب از روسیه هراسی، تجزیه این کشور است.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد که، رژه نظامی ارتش روسیه در میدان سرخ مسکو به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی علیه فاشیسم با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و جمعی از مهمانان خارجی آغاز شد.

پوتین در ابتدای سخنرانی خود، روز پیروزی را به مردم روسیه تبریک گفت و خاطرنشان کرد که این تعطیلات به افتخار پدران، پدربزرگ ها و پدربزرگ‌هایی است که از میهن دفاع کردند.

وی در این خصوص گفت: ««روز پیروزی مبارک! این روز به افتخار پدران، پدربزرگ‌ها و اجدادمان مبارک باد؛ کسانی که نام خود را بزرگ داشتند و جاودانه کردند، از وطن دفاع کردند، بشریت را از نازیسم به قیمت شجاعت بی‌اندازه و فداکاری‌های عظیم نجات دادند».

پوتین سپس در ادامه سخنرانی خود تأکید کرد: «امروز، تمدن بار دیگر در یک نقطه عطف تعیین کننده قرار دارد».

رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد از سیاست‌ها کشورهای غربی گفت: «غرب فراموش کرده است که چگونه نازی‌ها شکست خوردند و اکنون در حال هدایت روسیه هراسی هستند. هدف روسیه هراسی، تجزیه کشور ما است. نخبگان غربی به استثنائی بودن خود اعتقاد دارند و برای حفظ آن به جنگ می پردازند».

پوتین با اشاره به این موارد ادامه داد: « جنگ واقعی علیه روسیه آغاز شده است اما ما تروریسم را شکست خواهیم داد و از مردم دونباس محافظت خواهیم کرد».

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: «اوکراین به گروگانی برای کودتا و ابزار چانه‌زنی در دست غرب بدل شده است و تمامی خانواده‌ها، قهرمانان جنگ بزرگ میهن‌پرستانه ما را به یادمی‌آورند. پدران و پدربزرگان با دفاع از جهان در مقابل نازیسم، نام‌های خود را در تاریخ ثبت کردند. هیچ چیز قوی تر از عشق به وطن نیست».

پوتین در خصوص هدف مسکو در جنگ اوکراین گفت: «مسکو خواهان آن است که آینده‌ای در صلح و آزادی و ثبات مشاهده کند و برای روسیه هیچ مردمی متخاصمی در غرب و شرق وجود ندارد».

وی ادامه داد: «ما شاهدیم که چگونه در تعدادی از کشورها، بناهای یادبود سربازان شوروی بی رحمانه و با خونسردی تخریب می‌شود، بناهای یادبود فرماندهان بزرگ تخریب می‌شود و یک فرقه واقعی از نازی‌ها و همدستان آن‌ها ایجاد می شود و خاطره قهرمانان واقعی در حال از بین رفتن و پاک شدن است».

پوتین با اشاره به این موارد گفت: «چنین هتک حرمتی به شاهکار و قربانیان نسل پیروز نیز جنایت است، یک بدخواهی آشکار از کسانی است که بدبینانه و آشکارا کمپین جدیدی را علیه روسیه تدارک دیده اند که برای این کار نئونازی ها را از سراسر جهان جمع آوری کرده است».

رئیس‌جمهور روسیه سپس در خصوص هدف کشورهای غربی گفت: «هدف آن‌ها که چیز جدیدی هم نیست دستیابی به تجزیه و تخریب کشور ما و عبور از نتایج جنگ جهانی دوم و در نهایت زیرپا گذاشتن نظام امنیت جهانی و قوانین بین‌المللی است».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز