۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

نشست مخالفان حکومت طالبان در وین

نشست مخالفان حکومت طالبان در وین

نشست وین روز دوشنبه با حضور ۳۰ تن از مخالفان سیاسی و نظامی حکومت طالبان کار خود را آغاز کرد و قرار است تا امروز چهارشنبه ادامه یابد.

نهاد برگزار کننده این نشست انستیتو مطالعات بین‌المللی اتریش است. هدف این نشست، ایجاد هماهنگی و انسجام بین گروه‌های مخالف حکومت طالبان بیان شده است.

بر اساس گزارش‌ها در این نشست ۴۱ مهمان دعوت شده بود که صلاح‌الدین ربانی رهبر یکی از شاخه‌های جمعیت اسلامی، محمد محقق رهبر حزب وحدت، عبدالرشید دوستم، زلمی رسول وزیر امور خارجه پیشین، مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور کشور حکومت غنی و رحمت‌الله نبیل رئیس امنیت ملی حکومت پیشین نتوانستند در این نشست کنند.

از جمله چهره‌های حاضر در نشست، احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی و رنگین دادفر اسپنتا وزیر خارجه سابق افغانستان هستند.

در روز نخست این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، احمد مسعود اظهاراتی داشته است که ایندیپندنت فارسی ادعا دارد به نسخه‌ای از آن دست یافته است.

به ادعای این رسانه، مسعود با اشاره به اظهارات امینه محمد در مورد برگزاری نشستی برای بحث درباره به رسمیت شناختن طالبان گفته است که این سخنان با هدف آزمایش نبض جامعه افغانستان در این زمینه مطرح شده است و اگر واکنش منسجمی مشاهده نشود، ممکن است که جهان حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد.

وی گفته است شرق و غرب برنامه‌ای ندارند و هر کاری که باید انجام شود، خود ما باید انجام دهیم. آنهایی که ادعای دموکراسی‌ دارند و آنهایی که اهداف امنیتی خود را دنبال می‌کنند، طرحی برای افغانستان ندارند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز