۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
کپی شد!

منابع مطلع خبر دادند؛

اتحادیه اروپا در صدد تحریم ترانزیت روسیه

اتحادیه اروپا در صدد تحریم ترانزیت روسیه

یک شبکه آمریکایی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که بسته تحریمی جدیدی اتحادیه اروپا علیه روسیه احتمالا شامل ممنوعیت ترانزیت و حمل‌ونقل کالاهای روسی می‌شود.

به گزارش نگاه نو، در ادامه تنش‌زایی‌ها کشورهای غربی با روسیه به بهانه عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس و جنگ اوکراین، اکنون گفته می‌شود اروپا به دنبال اعمال تحریم بر ترانزیت کالاهای روسی است.

شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد که بسته تحریمی جدیدی اتحادیه اروپا علیه روسیه احتمالا شامل ممنوعیت ترانزیت و حمل‌ونقل کالاهای روسی می‌شود.

منابع مطلع به بلومبرگ گفتند که اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای ممنوعیت ترانزیت برخی کالاها از طریق روسیه در مجموعه تحریم‌های بعدی خود است.

وبگاه «راشاتودی» امروز (دوشنبه) به نقل از این گزارش نوشت: «بسته جدید با هدف اجرای تحریم‌های قبلی و مسدود کردن هر روزنه‌ای است که برای فرار و دور زدن تحریم‌ها از آنها استفاده می‌شود».

بر این اساس، این ممنوعیت ترانزیتی، کالاهای فناوری و انواع خاصی از وسایل نقلیه را که دیگر اجازه حمل‌ونقل از طریق خاک روسیه را ندارند، شامل می‌شود.

بلومبرگ بر اساس سندی که مشاهده کرده گزارش داد، لهستان، استونی و لیتوانی از بروکسل خواسته‌اند که این اقدام را برای جلوگیری از دستیابی روسیه به کالاها در ترانزیت و استفاده از آنها در درگیری‌های جاری با اوکراین یا افزایش ظرفیت صنعتی خود اتخاذ کند.

امروز همچنین «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد: «وزرای خارجه [اتحادیه اروپا] امروز تحریم‌های بیشتری علیه روسیه تصویب نخواهند کرد، اما فقط در مورد آنها بحث خواهد شد».

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درباره احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه گفته بود: «تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه به اقتصاد جهانی ضربه می‌زند و ممکن است منجر به افزایش منحنی بحران در جهان شود».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز