۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
کپی شد!

برای چندمین بار؛

سران و تحلیلگران صهیونیست‌: قدرت بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است

سران و تحلیلگران صهیونیست‌: قدرت بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است

تحلیلگران و مقامات صهیونیست برای چندمین بار اذعان کردند که قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر نیروی مقاومت در دوره جدید نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» از بین رفته است.

به گزارش نگاه نو، «آموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت که بازدارندگی اسرائیل تا حدودی آسیب دیده است.

وی افزود: «یحیی سنوار» رئیس جنبش حماس در غزه و «صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی این جنبش، در واقع موتور محرکه این جنبش و عملیات هایی هستند که در سال گذشته در کرانه باختری و بیت المقدس و همچنین شلیک موشک از لبنان و غزه شاهد بوده ایم.

یادلین اضافه کرد: وقتی موتور خودرو را هدف قرار دهی، خودرو از کار می ایستد، بازدارندگی اسرائیل تا حدی آسیب دیده است. دشمنان ما واکنش بسیار خفیف و کنترل شده ارتش پس از شلیک موشک از سوریه، لبنان و غزه را به معنای ترس اسرائیل تفسیر کرده اند.

هرتزوگ: دشمنان، اختلافات داخلی ما را جشن گرفته اند

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در همین رابطه گفت: دشمنان، اختلاف داخلی جاری بین ما را جشن گرفته اند. آنها سعی کردند در طول عید پاک (فصح) از چندین عرصه ما را به چالش بکشند.

۱۷ فروردین، اوضاع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی در پی هجوم دوباره شهرک نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی، بحرانی شد و نیروهای مقاومت در پاسخ به این تجاوزها، ده ها راکت از خاک لبنان به سمت «الجلیل» شلیک کردند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوز شهرک نشینان به مسجد الاقصی همچنین مناطق شهرک نشین اطراف نوار غزه را هدف قرار داد. در همین راستا راکت هایی نیز از خاک سوریه به سمت جولان اشغالی سوریه شلیک شد.

در پی حملات چندجانبه و متقابل نیروهای مقاومت به اشغالگران از خاک غزه و لبنان، سران رژیم اشغالگر، نسبت به خطر افت قدرت بازدارندگی اسرائیل هشدار دادند.

پیشتر، «اویگدور لیبرمن» از اعضای کنست و وزیر سابق امنیت رژیم صهیونیستی تایید کرده بود که پاسخ این رژیم به حملات مقاومت، یک شوخی خنده دار بود و قدرت بازدارندگی این رژیم در برابر حزب الله لبنان کاملاً از بین رفته است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که حزب الله لبنان در تحمیل قدرت بازدارندگی خود به اسرائیل موفق بوده به همین دلیل هم تل آویو تمایلی به ورود به یک جنگ فراگیربا حزب الله را ندارد و اوضاع به گونه ای شده که اعراب، به اسرائیل به چشم یک رژیم ضعیف نگاه می کنند.

یک پژوهشگر صهیونیست نیز به کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که دیگر هیچ قدرت بازدارندگی در برابر مقاومت وجود ندارد و اسرائیل طی سالهای اخیر چنین قدرتی را از دست داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز