۷ فروردین ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

تشدید اختلافات در اسرائیل/ عادی سازی روابط با کشورهای عربی در حال احتضار

تشدید اختلافات در اسرائیل/ عادی سازی روابط با کشورهای عربی در حال احتضار

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به دنبال افزایش اختلافات و شکاف داخلی، شاهد سرعت مرگ روند عادی سازی با کشورهای عربی و اسلامی است.

به گزارش نگاه نو، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی افزود که مسئولان نهادهای امنیتی از جمله «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم ضمن هشدار به نهادهای سیاسی اعلام کرده اند که اوضاع داخلی می تواند باعث تضعیف روند عادی سازی و توافق های انجام شده شود.

براساس این گزارش، در روزهای گذشته هشدارهای مشابهی در این باره از سوی نهادهای و مقامات مختلف اعلام شده ، «دنیل شاپیرو» سفیر پیشین آمریکا در تل آویو اخیرا در جلسه کنگره اعلام کرد که توافقات عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و اسلامی با چالش های جدیدی رو به رو شده است.

وی افزود: یکی از این چالش ها، کاهش نسبی میل به ارتباط با اسرائیل حتی در میان کشورهایی مانند امارات و بحرین است و این موضوع با گسست در جامعه صهیونیست ها و از سرگیری روابط ایران با عربستان و ایران و بحرین همزمان شده است.

قرارداد سازش میان بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد.

به دنبال بحرین و امارات، کشورهای سودان و مغرب نیز با حمایت های ترامپ به عادی سازی روابط میان خود و رژیم صهیونیستی اقدام کردند.

رژیم صهیونیستی سال ۱۴۰۱ را با بحران داخلی و انحلال کنست و کابینه آغاز کرد و در بدترین شرایط گسست سیاسی- اجتماعی و انزوای بین المللی قرار گرفت؛ گسست و اختلاف و درگیری شدیدی که بین صهیونیستها و سران آنها به وجود آمده و با جنجال بر سر لایحه «اصلاحات قضائی» کابینه راست افراطی حاکم رو به شدت است.

رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) بتازگی در این باره گفت که تهدیدات امنیتی و شکاف در میان جامعه صهیونیست ها، اسرائیل را به منطقه خطر نزدیک می کند.

«رونین بار» برای نخستین بار درباره گسست و فروپاشی اجتماعی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داد و اعلام کرد که نافرمانی سربازان و افسران دستگاه های نظامی و امنیتی از انجام خدمت در یگان های خود در اعتراض به برنامه های نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، هشدار رئیس شاباک در راستای هشدارهای دیگر مسئولان از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ برکنار شده رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد مشترک ارتش درباره خطرات پیش روی این رژیم است.

رئیس موساد (سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل) نیز پنجشنبه گذشته نسبت به خطرات شکاف داخلی و تهدیدات خارجی علیه امنیت رژیم صهیونیستی هشدار داد.

هشدار «داوید بارنئا» پس از آن بود که پارلمان اسرائیل پیش‌نویس تغییرات قانون پایه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد؛ قانونی که مانع برکناری نخست وزیر از سمت و اعلام ناتوانی وی در انجام وظایف می‌شود.

قانون مورد اشاره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به فساد و خیانت در امانت متهم است، مصونیت می‌دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز