۲ فروردین ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

چند نکته مهم در خصوص تحولات آذربایجان و ارمنستان/چالش جدی برای اردوگاه ایران هراسی

چند نکته مهم در خصوص تحولات آذربایجان و ارمنستان/چالش جدی برای اردوگاه ایران هراسی

با  نزدیک‌ شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، تلاش‌ها و تحرکات جریان‌های مختلف سیاسی در این کشور نیز برای جذب بیشتر آرای عمومی افزایش یافته است.

بحران داخلی رژیم صهیونیستی و احتمال فروپاشی دولت نتانیاهو و شیوه همیشگی برون فکنی این رژیم برای خروج از از بن‌بست‌های داخلی شرایط منطقه را بیش از گذشته حساس نموده است. توافقات اخیر ایران و کشورهای حوزه عربی امید ایران‌هراسان را از هراس‌افکنی در حوزه عربی به چالش جدی کشیده است.

با توجه به تحولات چند سال اخیر منطقه قفقاز ( آذربایجان و ارمنستان ) این نقطه را به نقطه امیدی برای اقدامات ضدایرانی نظام سلطه تبدیل کرده است، بر اساس گزاره‌های یاد شده و اظهارات اخیر بعضی از مقامات و رسانه‌های دو کشور یاد شده احتمال تحولات غیر قابل پیش‌بینی متصور می‌باشد.

باید اشاره کرد که ایران در بین اکثریت مردم آذربایجان و ارمنستان جایگاه مهمی دارد و نباید در دام نفرت‌افکنی رسانه‌های خاص و بدون شناسنامه در این مورد قرار گرفت.اکثریت مردم شیعه آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران علاقمند هستند.به هرحال ایجاد کریدور زنگه زور یک ایده و اتفاق بسیار شیرین برای غرب و باکو است آنها می‌خواهند با عملیات روانی و حملات پراکنده در یک برنامه بلند مدت اذهان عمومی را برای ایجاد این کریدور طمع برانگیز آماده کنند

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز