۲۷ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

منافع واشنگتن از جنگ اوکراین؛

صادرات گاز آمریکا به اروپا ۲.۵ برابر افزایش یافت

صادرات گاز آمریکا به اروپا ۲.۵ برابر افزایش یافت

گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد صادرات گاز ایالات متحده به کشورهای اروپایی در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴۱ درصد رشد داشت.

به گزارش نگاه نو به نقل از آسوشیتدپرس، گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد صادرات گاز ایالات متحده به کشورهای اروپایی در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴۱ درصد رشد داشت. این بدان معناست که صادرات گاز آمریکا به اروپا در همین بازه زمانی حدود ۲.۵ برابر شد.
بر اساس این گزارش، صادرات روزانه گاز (گاز مایع یا ال‌ان‌جی) آمریکا به کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۲ به ۱۱۳ میلیون بشکه در روز رسید.

به این ترتیب، آمریکا بزرگ‌ترین کشور جبران‌کننده افت صادرات گاز روسیه به اروپا در سال گذشته میلادی بوده است.

اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی و با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تحریم‌های متعددی علیه مسکو اعمال کرد و دولت روسیه نیز تحویل گاز به کشورهای اروپایی را به شدت کاهش داد. به همین دلیل، وابستگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گاز روسیه از ۴۰ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۹ درصد در سال گذشته کاهش یافت.

این اتحادیه برای جبران آن، واردات گاز مایع از دیگر کشورها را ۶۵ درصد افزایش داد و به ۴۲۱ میلیون متر مکعب در روز رساند. آمریکا و قطر مهم‌ترین صادرکننده‌های گاز مایع به اروپا در سال گذشته میلادی بودند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات ال‌ان‌جی این کشور به بازارهای جهانی در سال گذشته با رشدی ۹ درصدی به بالای ۳۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسید که بیش از یک سوم آن راهی اروپا شد. آمریکا با افزایش تولید گاز، همچنین کاهش صادرات گاز مایع به آسیا، سهم خود از بازارهای اروپایی را به شدت افزایش داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز