۲۰ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

استاد دانشگاه لندن در گفتگو با نگاه نو؛

بحران ساختار سیاسی اسرائیل نتیجه بحران هویتی است نه اختلافات حزبی

بحران ساختار سیاسی اسرائیل نتیجه بحران هویتی است نه اختلافات حزبی

ایلان پاپه، استاد دانشگاه لندن معتقد است که شکنندگی ساختار سیاسی ارتباطی به اختلاف جریان های سیاسی ندارد و بیشتر به بحران هویتی و ساختار تشکیلی اسرائیل مربوط می شود.

به گزارش نگاه نو، ایلان پاپه، استاد دانشگاه لندن، مورخ و استاد دانشکده علوم اجتماعی و مطالعات بین الملل در دانشگاه “اگزتر” انگلیس و رئیس “مرکز اروپایی مطالعات فلسطین”است.

وی معتقد است که شکنندگی ساختار سیاسی ارتباطی به اختلاف جریان های سیاسی ندارد و بیشتر به بحران هویتی و ساختار تشکیلی اسرائیل مربوط می شود.

ایلان پاپه افزود: تل آویو امروز مملوء از چالشهای سیاسی، اقتصادی و بحران جمعیتی است. اسرائیل در داخل نیز دچار یک نژادپرستی مفرط شده است.

فاصله طبقات فقیر بطرز شگفت انگیزی افزایش یافته است. وی می گوید که چالش های سیاسی امروز در اسرائیل به چند نکته باز می گردد که بخشی از آن محصول چندین دهه تلاطم و ناآرامی اجتماعی، سیاسی و شکست های نظامی است.

این استاد دانشگاه لندن ادامه داد که البته شخصیت افراطی نتانیاهو نیز در دامن زدن به این وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه صهیونیستی نقش مهمی دارد.

وی افزود: نتانیاهو که متهم به پرونده های فساد مالی فراوان است تلاش می‌کند تا با ماندن در پست نخست وزیری از رفتن به دادگاه در امان بماند و اینگونه حیات سیاسی خود را تضمین کند.

از نظر این استاد دانشگاه، انتخاب دوباره نتانیاهو بیش از آنکه به مفهوم یک برگ برنده برای او باشد، نشان از درماندگی جامعه صهیونیستی دارد که تنها گزینه آن برای ادامه حیات، این مهره فاسد است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز