۱۵ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا/ نگرانی دموکرات‌ها از ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا/ نگرانی دموکرات‌ها از ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن

براساس نتایج یک نظرسنجی که رای‌دهندگان دموکرات خواهان نامزدی جوان‌تر هستند، رهبران ارشد این حزب هم ممکن است از بیم ناتوانی جو بایدن به نامزدها و چهره های گذشته روی آورند.

به گزارش نگاه نو به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، اکثریت رای دهندگان دموکرات می خواهند فردی غیر از «جو بایدن» به عنوان نامزد حزبشان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شود.

گفته می شود رهبران دموکرات اگرچه به ظاهر پشت بایدن ایستاده اند تا از وی در رقابت احتمالی با «دونالد ترامپ» حمایت کنند، اما پشت پرده، ماجرای دیگری در جریان است.

براساس مطلبی که به تازگی در پولیتیکو به چاپ رسیده است، برخی دموکرات های ارشد بر سر ماندن بایدن شک دارند، اما همزمان از وضعیت حزب در صورت کنار گذاشتن وی هراس دارند. درواقع رهبران دموکرات برای حمایت از بایدن گردهمایی تشکیل می دهند، نه به این دلیل که فکر می‌کنند این به نفع کشور است که یک پیرمرد ۸۲ ساله برای بار دوم رئیس جمهور شود. بلکه به این دلیل که از جایگزین وی می ترسند. درواقع ترس اصلی آنها از نامزدی «کاملا هریس» و انتخاب دونالد ترامپ است.

در سال ۲۰۲۰، بایدن و هریس زمانی ترامپ را شکست دادند که بیش از هر ریاست جمهوری دیگر در تاریخ ایالات متحده رای آوردند. اما، اکنون با گذشت ۳ سال از آن روزها لغزش‌های کلامی متعدد بایدن و گاف های بسیار دردسرهای زیادی برای کاخ سفید درست کرده است.

گزارش ها حاکی است یک سناتور دموکرات در نشست انجمن ملی فرماندار در ماه فوریه (بهمن) تا آنجا پیش رفت و این سوال را مطرح کرد که آیا بایدن برای فصل تبلیغات ریاست جمهوری توان لازم برای برگزاری کارزارهای انتخاباتی را دارد.

در همین نشست برخی دموکرات ها نامزدی هریس را در صورت نبود بایدن رد کرده اند و برخی دیگر هم اعلام کرده اند که می توان به چهره هایی که پیش از این هم محبوب بوده اند رجوع کرد. مانند «میشل اوباما» بانوی اول سابق. اما وی بارها هرگونه تمایل به کسب چنین مقامی را رد کرده است.

نگرانی دیگر دموکرات های این است که نمی توانند به نامزدهایی روی بیاورند که اگرچه از حمایت عمومی برخوردار بوده اند، اما در نهایت نتوانستند موفقیتی کسب کنند. از جمله سناتور «الیزابت وارن» و «برنی سندرز».

نامزدهای دیگر می‌توانند شامل کسانی باشند که پیش از این نامزدی ریاست جمهوری دموکرات‌ها را به دست آورده‌اند، از جمله هیلاری کلینتون، جان کری یا ال گور است. با این وجود این سه نفر هم نمی‌توانند نگرانی‌های برخی رای‌دهندگان که خواهان رئیس‌جمهور جوان‌تری هستند،را برطرف کنند، زیرا کلینتون ۷۵ ساله، کری ۷۹ ساله و گور ۷۴ ساله است.

بر اساس نظرسنجی فاکس نیوز در ماه گذشته، ۳۷ درصد از رای دهندگان دموکرات خواهان حضور دوباره بایدن به عنوان نامزد حزب هستند، اما در مقابل ۵۳ درصد گفته اند که دوست دارند شخص دیگری نامزد شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز