۱۴ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

بازی آل سعود با امنیت جوامع اسلامی از دریچه هنر

بازی آل سعود با امنیت جوامع اسلامی از دریچه هنر

به نظر می رسد که فتنه های فرقه ای و اختلافات مذهبی و بحران های سیاسی، شاهرگ های مخفی هستند که به رژیم آل سعود خون و زندگی می رسانند.

به گزارش نگاه نو، پس از آنکه جهان از فتنه بزرگ “داعش”، برآمده از متن وهابیت سعودی، نجات یافت و مسلمانان رفته رفته نفس راحتی می کشیدند، آل سعود در تلاشی جدید برای برهم زدن امنیت و ثبات جوامع اسلامی و در راستای تحقق همان اهدافی که برای “داعش” در نظر گرفته شده بود، این بار از در “هنر” وارد شد.

عربستان در حرکتی مشکوک، به طور همزمان شروع به پخش دو سریال کرده است؛ یکی سریال “الجابریه الرحله ۴۲۲” که از شبکه “شاهد” پخش می شود و دیگری سریال “معاویه بن ابی سفیان” که قرار است در ماه مبارک رمضان از شبکه “ام بی سی” پخش شود.

نکته جالب توجه این است که کویت به عنوان کشوری که پیوند برادری اسلامی عمیقی بین اقشار و بخش های مختلف ملت آن برقرار است، به سرعت در قبال سریال اول واکنش نشان داد و وزارت اطلاع رسانی این کشور با صدور بیانیه ای مخالفت قاطع این کشور را با هر گونه تعرض به اقشار مختلف جامعه این کشور اعلام و تصریح کرد که این قبیل فعالیت ها را چه در شکل و چه در مضمون قاطعانه محکوم می کند.

ملت کویت نیز این سریال را، اهانت به شخصیت های این کشور مخصوصا شیخ جابر الحمد الصباح، امیر فقید و بی حرمتی به شیعیان کویتی و در نهایت حمله به امنیت ملی کشور خود دانسته است.

این موضع گیری قاطعانه و جدی کویت در قبال ماجراجویی عربستان برای هدف قرار دادن امنیت جامعه کویت، مسئولان شبکه “شاهد” را وادار به حذف این سریال از فهرست برنامه های خود کرد.

و اما دیگر سریال داعشی که عربستان آن را با بودجه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ساخته است، نیز جنجال گسترده‌ای به دنبال داشته است آنهم نه فقط به خاطر شخصیت پردازی معاویه و نقشی که در فتنه انگیزی بین مسلمانان و بر هم زدن وحدت اسلامی ایفا کرد بلکه به خاطر منبع مالی این سریال یعنی عربستان که همیشه بر اساس تفکر وهابیت، نقش اصلی را در فتنه انگیزی و تشدید اختلاف بین امت اسلامی ایفا کرده و می کند.

تقدیس شخصیت معاویه در تفکر وهابی‌گری و تبلیغاتی که رژیم آل سعود برای وی می کند به این دلیل است که مشروعیت خود را وامدار سیره این شخصیت منفی است؛ آل سعود به زور خون و شمشیر حکومت خود بر جزیره العرب را تحمیل کردند همان طور که معاویه با زور سرنیزه خلافت خود را بر مسلمانان تحمیل کرد و حضرت علی علیه السلام، خلیفه راستین مسلمانان جنگید و امام حسن علیه السلام، فرزند پیامبر را به شهادت رساند تا قدرت را به یزید بسپارد.

تردیدی نیست که سریال “معاویه” صرفا تلاشی است برای باز کردن سر زخمی که سالهاست بر پیکر امت اسلامی نشسته است آنهم نه برای مداوا بلکه برای نابود کردن بخش های سالم این پیکر. عامل اصلی این هنر داعشی هفتاد سال قبل در جزیره العرب بر سر کار آمد تا تفرقه و اختلاف را بین مسلمانان شیوع داده و مانع وحدت آنها شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز