۱۲ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی توسط پارلمان رژیم صهیونیستی/مشروعیت سازی به قتل های هدفمند

بررسی قانون اعدام اسرای فلسطینی توسط پارلمان رژیم صهیونیستی/مشروعیت سازی به قتل های هدفمند

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در قرائت نخست، پیش نویس قانون اعدام آن دسته از اسرای فلسطینی که دست به عملیات ضد صهیونیستی زدند را تصویب کرد.

ریچارد اندرسون فالک استاد دانشگاه آمریکا و نماینده سابق سازمان ملل در امورحقوق بشر فلسطین این باره به نگاه نو گفت که این اقدام اسرائیل به معنای مشروعیت دادن به قتل های هدفمند است و با تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت و موازین بین المللی در تضاد کامل است.

وی ادامه داد: این قانون اجازه می دهد تا قتل های هدفمند به آسانی درباره فلسطینی ها اجرایی شود.

وی همچنین افزود که اسرائیل حق ندارد برای مصرف انتخاباتی یا ترمیم ساختار سیاسی خود دست به چنین اقداماتی بزند.فالک افزود: این قانون بر خلاف وجدان انسانی و تمامی قطعنامه های بین المللی به ویژه کنوانسیون ژنو درباره رعایت حقوق اسرای فلسطینی است.

این استاد دانشگاه آمریکا ادامه داد که من از جامعه جهانی می خواهم تا اسرائیل را برای توقف اجرایی کردن چنین قانونی تحت فشار قرار دهد.

ریچارد اندرسون فالک (زاده ۱۳ نوامبر ۱۹۳۰) استاد بازنشسته آمریکایی حقوق بین‌الملل در دانشگاه پرینستون، و رئیس هیئت امنای ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه است. او در سال ۲۰۰۴، او به عنوان نویسنده یا مؤلف ۲۰کتاب و ویراستار یا ویراستار ۲۰جلد کتاب دیگر فهرست شد. فالک به‌طور گسترده‌ای تاکنون چندین کتاب نوشته شده در مورد حقوق بین‌الملل و سازمان ملل متحد را منتشر کرده‌است.

 

در سال ۲۰۰۸، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) فالک را برای یک دوره شش ساله به عنوان گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی اشغالی از سال ۱۹۶۷ منصوب کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز