۱۱ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

رویترز:

آمریکا به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه چین است

آمریکا به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه چین است

خبرگزاری رویترز گزارش داد که آمریکا به دنبال حمایت متحدان برای تحریم های احتمالی چین بر سر جنگ اوکراین است.

به گزارش نگاه نو، رویترز به نقل از چهار مقام آمریکایی نوشت، واشنگتن متحدان نزدیک خود را در مورد امکان اعمال تحریم های جدید علیه چین در صورتی که پکن از روسیه برای جنگ در اوکراین حمایت نظامی کند، همراه می کند.

این رایزنی ها که هنوز در مرحله مقدماتی هستند، به منظور جلب حمایت طیف وسیعی از کشورها بویژه کشورهای ثروتمند گروه ۷ برای هماهنگ کردن حمایت ها برای هرگونه محدودیت احتمالی است.

به نوشته رویترز، اگرچه این گفت و گوها قبلا افشا نشده بود اما مشخص نیست که واشنگتن چه تحریم های خاصی را پیشنهاد خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا آژانس اصلی در اعمال تحریم ها، از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرد.

پیش از این “مایکل مک کال” رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای گفته بود که اطلاعات کشورش نشان می‌دهد چین در نظر دارد پهپادهای جنگی در اختیار روسیه قرار دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با هشدار به چین نسبت به عواقب کمک نظامی به چین گفته بود پکن هنوز هیچ اقدامی برای تامین سلاح‌های مرگبار برای روسیه نکرده است و آمریکا در گفتگوهایی محرمانه با این کشور به صراحت اعلام کرده که چنین اقدامی عواقب جدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پکن باید تصمیمات خود را در ادامه کار در مورد کمک نظامی به روسیه بگیرد، مدعی شده بود در صورت اقدام به چنین کاری هزینه‌های سنگینی برای این کشور خواهد داشت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز