۱۰ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

گوترش در بغداد:

مردم عراق بر چالش‌های فرارو غلبه خواهند کرد

مردم عراق بر چالش‌های فرارو غلبه خواهند کرد

دبیرکل سازمان ملل طی کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه عراق در بدو ورود به بغداد، تاکید کرد که مردم عراق قادرند بر چالش‌ها و مشکلات فرارو غلبه کنند.

به گزارش نگاه نو، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، نیمه شب گذشته از ورود «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به بغداد خبر داد و اعلام کرد که «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در فرودگاه بین‌المللی بغداد به استقبال او رفت.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، گوترش در بدو ورود به بغداد با وزیر خارجه عراق در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شد.

وزیر خارجه عراق در آغاز این کنفرانس خبری، ضمن خوش‌آمدگویی به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که این سفر به دعوت رسمی بغداد صورت گرفته و از گوترش برای پاسخ مثبت به این سفر مهم تقدیر می‌کند.

فؤاد حسین افزود که روابط عراق با دفتر سازمان ملل (یونامی) بسیار خوب است و بغداد از نقش دبیرکل سازمان ملل برای برای حمایتش در مراحل مختلف روند سیاسی و دموکراتیک در عراق تشکر می‌کند.

وی افزود: ​ما مشتاقانه منتظر برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوهای فشرده با دبیرکل سازمان ملل در خصوص تحولات اوضاع سیاسی عراق و وضعیت منطقه و جهان هستیم. چالش‌های بزرگ ملی، منطقه‌ای و جهانی وجود دارد و ما به تبادل نظر نیاز داریم. ما مشتاقانه منتظر حمایت دبیرکل سازمان ملل برای رویارویی با این چالش‌ها و شنیدن ایده‌ها و طرح‌های او به‌ویژه در مورد وضعیت و امنیت منطقه‌ای هستیم».

در مقابل گوترش نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور در بغداد گفت که همبستگی با عراق به معنای حمایت از نهاد‌های آن است و من اطمینان دارم که مردم عراق می‌توانند بر چالش‌ها و سختی‌هایی که با آنها مواجه‌ هستند، غلبه کنند. من همبستگی خود را با عراقی‌ها اعلام می‌کنم و امیدوارم عراق آینده ای سرشار از رفاه و ثبات داشته باشد.

گوترش قرار است با رؤسای قوای سه‌گانه عراق دیدار کند و سپس برای دیدار با مقامات مسئول منطقه کردستان و رهبران کُرد، عازم اربیل شود.

وی تاکید کرد که در صورت فراهم بودن شرایط از اردوگاه‌های آوارگان نیز بازدید خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل در این کنفرانس خبر اذعان داشت که با شهروندان عراقی در سوریه دیدار کرده و در جریان تسهیلات صورت گرفته برای بازگشتشان به عراق قرار گرفته و از تلاش دولت عراق برای تسهیل بازگشت آوارگان تقدیر می‌کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز