۹ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

تحلیل ؛

فرش قرمز عربی برای سوریه/بازگشت اعراب به آغوش دمشق

فرش قرمز عربی برای سوریه/بازگشت اعراب به آغوش دمشق

زمین لرزه مهیب در سوریه جدای از تلفات و هزینه‌های سنگینی که برجای گذاشت اما از بعد سیاسی سبب شد تا یخ روابط این کشور با اعراب پس از 12 سال آب شود و فرصتی فراهم شد تا کشورهای عربی به آغوش دمشق بازگردند و این بار مصر پیشقدم شد تا روابط خود را با این کشور تحکیم کند.

به گزارش نگاه نو، سوریه در یک دهه گذشته به خاطر جنگ داخلی به تیتر اول رسانه‌ها در جهان تبدیل شده بود، این روزها بار دیگر از زوایای دیگری به سر تیتر اخبار رسانه‌ها بازگشته است.

هر چند در هفته‌های اخیر وقوع زمین لرزه مهیب ۷.۵ ریشتری مناطق شمالی سوریه را ویران کرد و هزاران نفر طی آن کشته و مصدوم شدند، اما این رویداد موجب شد تا گشایش‌هایی که طی سالهای اخیر در روابط کشورهای عربی با دولت سوریه به وجود آمده سرعت فزاینده ای یابد و رایزنی درباره بازگشت دمشق به اتحادیه عرب در اکثر قریب به اتفاق نشست‌های عربی مورد تأیید قرار گیرد.

در این میان اندک زمانی پس از سفر بشار اسد به امارات و عمان که با هدف بهبود روابط انجام شد در رویدادی حائز اهمیت، سامح شکری، وزیر خارجه مصر روز دوشنبه وارد دمشق شد و با مقامات ارشد سوری از جمله فیصل مقداد، وزیر خارجه و بشار اسد دیدار و گفتگو کرد.

این اولین سفر وزیر خارجه مصر به سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود و نشانه دیگری از گرم شدن روابط بین دمشق و کشورهای عربی است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز