۵ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

جمعیت الوفاق بحرین:

بازداشت شهروندان بحرینی از سرگرفته شد

بازداشت شهروندان بحرینی از سرگرفته شد

جمعیت "الوفاق" بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه بار دیگر درهای زندان ها را برای پرکردن آنها از شهروندان گشوده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی “مرآه البحرین”، جمعیت وفاق روز جمعه در بیانیه ای اضافه کرد: هدف وزارت کشور از بازگشایی درهای زندان ها، بازداشت هر شهروندی است که بخواهد اظهار نظر کند یا خواستار حقوق خود باشد.

این حزب بحرینی افزود: از سرگیری بازداشت ها در ماه فوریه و همزمان با دوازدهمین سالگرد انقلاب ملت بحرین است که شهروندان در آن خواستار مردمسالاری و عدالت اجتماعی و طرح سیاسی جامع و فراگیر شده اند.

در بیانیه جمعیت اسلامی وفاق بحرین آمده است: سیاست بازداشت ها و پر کردن زندان ها، یک سیاست ناپخته است که انعکاس دهنده هرج و مرج امنیتی و حقوقی است و نشان می دهد که حکومت بحرین در مسیر اشتباه حرکت می کند و از کم ترین مؤلفه های ثبات سیاسی بی بهره است و عمق بحران سیاسی و ادامه آن و نبود هیچ راه حل جدی و ریشه ای در حکومت را به نمایش می گذارد.

زندان، شکنجه، سرکوب و گرسنگی دادن ملت توسط حکومت نشانه نبود توافق ملی است و میزان دروغ بودن شعارهای همزیستی مسالمت آمیز که توسط دولت برای فرار از خشم ملت مطرح می شود را به اثبات می رساند.

جمعیت اسلامی وفاق باردیگر خواستار برنامه ریزی و ارائه طرح هایی برای نجات ملی، بازگشت حکومت به سوی مردم، توقف جنایت ها و نقض حقوق ملت، آغاز روند سیاسی جدی و فراگیر ملی واقعی به جای مشت آهنین، گلوله و آتش و سرکوب ملت و طرد آن و سیطره جو خودکامگی شد.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت رژیم آل‌خلیفه از هیچ جنایتی علیه مردم بحرین فروگذاری نکرده است و در جریان این قیام مردمی هزاران نفر از بحرینی‌ها شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران نفر را بازداشت، شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های بحرین، کشتار مردم در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز، بازداشت، شکنجه و سپس قتل صدها نفر در خیابان‌ها و زندانی کردن فعالان سیاسی و حقوق بشری و مدنی، اخراج کارمندان شرکت‌کننده در تظاهرات، تخریب مساجد و حسینیه‌ها و منازل مردم و سلب تابعیت تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم آل خلیفه در طول این سال ها بوده است.

با وجود همه این اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، مردم بحرین همچنان از فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف برای محکوم کردن این سرکوبگری و تاکید بر ادامه راه انقلاب و شهیدان خود اصرار می‌ورزند و با تجمع و تظاهرات خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در بند هستند. رهبران و شخصیت‌های و چهره‌های مخالف بحرینی نیز با روشنگری‌های خود یا برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم از قربانیان سرکوبگری رژیم بحرین در سطح جهان تلاش می‌کنند واقعیت‌های موجود و نقض گسترده حقوق بشر را به جهان منعکس کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز