۳ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

پوتین در دیدار با وانگ یی:

همکاری روسیه و چین برای ثبات بین‌المللی ضروری است

همکاری روسیه و چین برای ثبات بین‌المللی ضروری است

ولادیمیر پوتین با مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین در مسکو دیدار کرد و گفت منتظر سفر رئیس‌جمهور شی به روسیه است.

به گزارش نگاه نو، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه (۲۲ فوریه) با وانگ یی مقام بلندپایه حزب حاکم چین دیدار کرد. پوتین در دیدار با مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین گفت روابط روسیه و چین طبق برنامه‌ریزی در حال توسعه است و به نقاط عطف جدیدی رسیده است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت حجم تجارت سالانه روسیه و چین می‌تواند به ۲۰۰ میلیارد دلار قبل از سال ۲۰۲۴ برسد. پوتین همچنین از پکن «برای همکاری مشترک در حوزه روابط بین‌المللی که اکنون پیچیده است، تشکر کرد».

وی تاکید کرد همکاری روسیه و چین برای ایجاد ثبات در وضعیت کنونی بین‌المللی ضروری است. پوتین در ادامه گفت منتظر سفر رئیس‌جمهور شی به روسیه است و برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه مشتاق است.

روزنامه روسی «کامرسانت» دوشنبه (۲۰ فوریه، اول اسفند) گزارش داد که وانگ یی مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین بعد از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد مسکو شد.

گزارش شده بود وانگ که پیش از این سمت وزارت خارجه چین را برعهده داشت، احتمالا برای گفت‌وگو درباره طرح صلح احتمالی در اوکراین و تقویت نقش پکن در یافتن راهکاری برای پایان دادن به این جنگ به مسکو رفته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، او طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن مقصر دانستن آمریکا در نقض استانداردهای بین‌المللی با رفتاری هیجانی و عصبی، خواستار گفت‌وگو و تفکر خونسردانه کشورهای اروپایی برای پایان جنگ اوکراین شد.

پیش‌تر همچنین دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در کنفرانس خبری مشترک با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بروکسل مدعی شد وانگ یی نکات کلیدی طرح صلح جمهوری خلق چین را با طرف اوکراینی به اشتراک گذاشته و کی‌یف قصد دارد طرح پکن را مطالعه و نتیجه‌گیری کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز