۲ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

چین‌هراسی آمریکایی‌ها با اسم رمز”جنگ جهانی سوم”

چین‌هراسی آمریکایی‌ها با اسم رمز”جنگ جهانی سوم”

غرب به سرکردگی آمریکا که با شروع هزاره جدید و با دستاویز حمله به برج های دوقلو تجارت جهانی نیویورک، پایه های جنگ‌افروزی در جهان را از افغانستان بنا نهاد و امروز آن را به اوکراین در اروپا کشانده است، با چین هراسی در رسانه ها نسبت به وقوع "جنگ جهانی سوم" هشدار می دهد.

به گزارش نگاه نو، آمریکا که پس از دو دهه اشغال نظامی بی‌فرجام، در شهریور ۱۴۰۰ به یکباره و در اقدامی پرانتقاد از افغانستان خارج شد، اندک زمانی بعد در شرق اروپا و در کشور اوکراین بر طبل جنگ می کوبد، جنگی که تاکنون از دنبال کردن هرگونه گزینه دیپلماتیک برای پایان دادن به آن خودداری شده و با حمایت های نظامی هنگفت از کی یف ادامه یافته و در آستانه یکسالگی است و برخی از کارشناسان می گویند غرب به سرکردگی آمریکا به هر قیمتی و بدون توجه به عواقب مرگبار آن، حاضر است تا برنده جنگ اوکراین در مقابل روسیه باشد.

در شرایط ناامیدی از پایان زودهنگام جنگ و گمانه زنی ها برای طولانی تر شدن آن، آمریکا و متحدانش نه تنها برای ارسال تانک های پیشرفته لئوپارد۲ آلمانی و آبرامز آمریکایی به کی یف توافق کرده اند بلکه اکنون کنگره آمریکا کاخ سفید را برای تجهیز اوکراین به جنگنده ها اف-۱۶ تحت فشار قرار داده است، تمامی این موارد از دید تحلیلگران و کارشناسان امور بین الملل عبور از خطوط قرمز کرملین و ادامه تحریک مسکو و گسترش دامنه جنگ قلمداد می شود.

مدودف: غرب آتش جنگ جهانی سوم را شعله‌ور کرده‌ است

دمیتری مدودف رئیس شورای امنیت ملی روسیه در مورخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ غرب را به آماده‌سازی برای حمله به مسکو و شعله‌ور کردن آتش جنگ جهانی سوم با افزایش کمک های نظامی به اوکراین متهم کرد وی همچنین در مورخ ۸ بهمن ماه تلاش‌های غرب برای توجیه ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین انتقاد کرد و گفت که جنگ جهانی سوم با تانک و جنگنده نخواهد بود.

حمایت های نظامی همه جانبه غرب از اوکراین در قبال هراس آفرینی حمایت های پکن از مسکو

اکنون مقام های مختلف نظامی و سیاسی آمریکایی در راس آنها آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه دولت بایدن برغم کمک های نظامی کاخ سفید که تنها در سال گذشته میلادی نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده شدو ارسال تجهیزات پیشرفته نظامی به کی یف، نسبت به حمایت های پکن از مسکو در این جنگ دست به هراس آفرینی زده و اقدام چین در جنگ اوکراین را برای جهان هشدار آمیز می خوانند.

مقاله نویس نیویورک تایمز: چین می تواند جنگ روسیه و اکراین را به یک جنگ جهانی بدل سازد

در این راستا «توماس فریدمن» (Thomas Friedman) ستون نویس نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز بعنوان یک تحلیگر مسائل بین الملل در مصاحبه روز یکشنبه با شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی» (NBC) گفت که اقدامات چین می تواند جنگ روسیه و اوکراین را به یک جنگ جهانی بدل سازد. فریدمن مدعی شده است که چینی ها تمایل دارند تا این جنگ طولانی شود چرا که این موضوع آمریکا را سرگرم به این جنگ نگاه داشته و در واقع آمریکا درحال مصروف داشتن تمامی زرادخانه تسلیحاتی خود در این جنگ است، از سویی دیگر پکن دوست دارد تا روسیه نیز تضعیف شده و از لحاظ اقتصادی مسکو به پکن وابسته شود، اما خواستار فروپاشی روسیه نیست.

نشریه نیوزویک با اشاره به هشدار توماس فریدمن نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم، نوشت: آنتونی بلینکن روز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به همتای چینی خود نسبت به حمایت های چین از روسیه در جنگ اوکراین هشدار داد.

درهمین حال «مارک هرتلینگ» (Mark Herling) ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در اروپا نیز در مصاحبه با نیوزویک در راستای سیاست هراس آفرینی حمایت چین از روسیه و اتهام وارد کردن ورود جهان به جنگ جهانی سوم، گفت: این به نفع چین است که آمریکا به حمایت از کی یف در این جنگ ادامه دهد، درحالی که کشورهای غربی و آمریکایی به تجیهز نظامی در جنگ اوکراین سرگرم هستند، از دیگر سو چینی ها قادرند آسوده به توسعه هرچه بیشتر اهداف راهبردی خود در خارج از مرزها بپردازند.

اکنون واشنگتن با هراس آفرینی نسبت به حمایت های پکن از مسکو و نادیده انگاشتن کمک های مالی و نظامی خود از کی یف، تلاش می کند با فرافکنی درگیری بوجود آمده در اوکراین را متوجه سمتی دیگر ساخته و اقدامات خود که ادامه سیاست تحریک کرملین به منظور متوسل شدن به تسلیحات اتمی است، پیش برده و جهان را به نام دیگری (چین) اما با اقدامات خود به کام جنگ جهانی سوم فرو برد.

خبرگزاری تاس در مورخ ۸ بهمن ماه گذشته گزارش داد دیمیتری مدودف با انتقاد از رفتار غرب در حمایت های نظامی از کی یفل در کانال تلگرام خود نوشت: وقتی جنگ جهانی سوم آغاز شود، متاسفانه این جنگ با تانک یا حتی جت‌های جنگنده نخواهد بود. در آن هنگام قطعا همه چیز به خاکستر تبدیل خواهد شد؛ بدیهی است خطر جنگ جهانی سوم به دلیل آنچه در حال رخ دادن است، افزایش یافته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز