۲ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

نگاهی به سفر بشار اسد به عمان/ بهبود روابط عربی با دمشق

نگاهی به سفر بشار اسد به عمان/ بهبود روابط عربی با دمشق

یک رسانه عربی با اشاره به سفر روز گذشته رییس جمهوری سوریه به عمان و ‌دیدار وی با سلطان این کشور، آن را گامی مثبت در راستای بهبود روابط دمشق با کشورهای عربی ارزیابی کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از نشریه «عمان»، سفر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به عمان، واکنش های زیادی را در محافل عربی و بین المللی به دنبال داشت و همه از این سفر به عنوان گامی مثبت در بهبود روابط یاد کردند.

بر اساس این گزارش، این ارزیابی ها نه به این دلیل که اسد بعد از ۱۲ سال به یک کشور عربی سفر کرده است، بلکه به این دلیل است که مقصد سفر وی، عمان است و این مساله به این معناست که شکاف بزرگ روابط میان سوریه و کشورهای عربی از طریق دیپلماسی عمان در حال ترمیم است.

در بخشی از این گزارش آمده است که قدرت دیپلماسی عمان برای حل چالش های عربی- عربی در طول تاریخ ثابت شده و یک گفتمان عربی جدید جای گفتمان دهه گذشته را خواهد گرفت.

تجربه سلطنت عمان در سال های اخیر در تحلیل و تعامل با رویدادهای سوریه، عمیق و واقعی بود، به همین دلیل موضع مسقط، حمایت از دولت سوریه و مقاومت آن بود.

موضع ثابت عمان همواره عدم قطع روابط با کشورهای عربی و غیرعربی و عدم دخالت در سیاست های داخلی آن ها است، این درحالی است که سوریه یک کشور بزرگ و در طول تاریخ یکی از ارکان امت عربی بوده است.

به نوشته نشریه عمان، بی شک سفر بشار اسد به عمان، یک رویداد مهم در سطح جهان عرب است، بازگشت سوریه به کشورهای عربی را به همراه خواهد داشت و بازسازی این کشور با مشارکت عربی و جهانی را سبب خواهد شد.

سلطنت عمان همواره با سوریه به عنوان یک کشور عربی تعامل کرده است؛ کشوری که باید در قلب رویدادهای جهان عرب باشد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در یک سفر کاری به عمان سفر و با «هیثم بن طارق» پادشاه این کشور درباره فاجعه زلزله سوریه رایزنی کرد.

سلطان عمان ضمن عرض تسلیت به بشار اسد و مردم سوریه به خاطر زلزله مهیب در این کشور، بر ادامه حمایت کشورش از سوریه برای غلبه بر اثرات زلزله و پیامدهای ناشی از جنگ و محاصره مردم سوریه تاکید کرد.

بشار اسد هم از سلطان هیثم بن طارق و دولت و مردم عمان به خاطر همبستگی و ایستادگی در کنار سوریه و ارسال کمک های امدادی قدردانی کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین از کشور عمان به خاطر ایستادگی در کنار سوریه در برابر جنگ تروریستی تقدیر کرد.

بشار اسد اضافه کرد که میان سوریه و عمان اعتماد متقابل و تفاهم تاریخی و عمیقی وجود دارد.

به گزارش سانا، دو طرف همچنین به بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه پرداختند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز