۲۹ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

طومار نیم میلیون آلمانی‌ برای توقف ارسال تسلیحات به اوکراین

طومار نیم میلیون آلمانی‌ برای توقف ارسال تسلیحات به اوکراین

بیش از ۵۰۶ هزار نفر با امضای طوماری از اولاف شولتز صدراعظم آلمان درخواست کردند تا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده و بجای آن به برقراری گفت‌وگوهای صلح میان مسکو و کی‌یف کمک کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از اسپوتنیک، جمع‌آوری امضا برای این طومار از دهم فوریه (۲۱ بهمن) آغاز شد و تا اواخر جمعه شب ۵۰۶ هزار و ۱۵۷ نفر آن را امضا کردند.

این تومار با عنوان «مانیفست صلح» و توسط «صحرا واگنک‌نشت» قانونگذار حزب چپ آلمان و «آلیس شوارتسر» روزنامه‌نگار معروف این کشور ارائه شده است.

واگنک‌نشت از مردم آلمان خواست تا ۲۵ فوریه (ششم اسفند) در تظاهراتی که در مرکز برلین برای حمایت از این طومار برگزار می‌شود، شرکت کنند.

شولتز جمعه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که در میان آلمانی‌ها اتفاق نظر در مورد ارسال سلاح به اوکراین وجود ندارد.

صدراعظم آلمان همچنین در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ از کشورهای متحد اوکراین خواست تا تانک‌های جنگی خود را در اولین فرصت ممکن به این کشور ارسال کند.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان گفته بود تا ماه آوریل یک گردان از این تانک‌ها به اوکراین ارسال خواهد شد ولی روز چهارشنبه اعتراف کرد که کشورهای غربی تا کنون فقط نیم گردان از این تانک‌ها را آماده کرده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز