۲۹ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

آمریکا متهم اصلی؛

روسیه قطعنامه خرابکاری در نورد استریم را به شورای امنیت داد

روسیه قطعنامه خرابکاری در نورد استریم را به شورای امنیت داد

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو روز جمعه پیش نویس قطعنامه برای بررسی خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم یک و نورد استریم ۲ را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از تاس، پولیانسکی در مصاحبه با ایستگاه رادیویی آمریکایی WBAI افزود : ساعاتی پیش ما پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در مورد تشکیل کمیسیون بین المللی برای بررسی خرابکاری در نورد استریم ارائه کردیم.

رای گیری پیش نویس قطعنامه روسیه در مورد تحقیق در مورد انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم یک و نورد استریم ۲ ممکن است هفته آینده در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به ابتکار روسیه که به انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم یک و نورد استریم ۲ اختصاص دارد، ۲۲ فوریه برگزار می شود.

مجلس (دومای ) روسیه ارایه قطعنامه ای برای شکایت به شورای امنیت سازمان ملل در مورد انفجار خط لوله نورداستریم را تصویب کرد.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ تحت پوشش رزمایش‌ بالتوپس مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز