۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

موج جدید بازداشت منتقدان در بحرین

موج جدید بازداشت منتقدان در بحرین

در ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بر بحرین، مقامات منامه از بازداشت گروهی از شهروندان این کشور به اتهام مشارکت در تظاهرات ضد دولتی به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه، خبر دادند.

به گزارش نگاه نو، وزارت کشور بحرین اعلام کرد که «در چند روز گذشته ۱۶ نفر بدلیل مشارکت در ارتکاب اعمال و اقدامات خلاف قانون با هدف ایجاد هرج و مرج و تخریب» دستگیر شده اند.

به گفته وزارت کشور بحرین، دستگیرشدگان برای محاکمه تحویل مقامات قضایی شده اند.

گروه های مختلف مردم بحرین در چند روز گذشته با برگزاری تظاهرات گسترده ای پایان سیطره آل خلیفه بر قدرت و ثروت ملی را خواستار شدند و عادی سازی روابط حکومت این کشور با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

همزمان با دوازدهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین بازداشت های سریالی و خودسرانه رژیم آل خلیفه افزایش یافته اما هم‌زمان مقاومت و پایداری مردمی نیز در مقابل این رژیم شدت گرفته است.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین هزاران نفر شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است.

حکومت بحرین همچنین همه جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آن‌ها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز