۲۶ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

ساوین در گفتگو با نگاه نو؛

ویژگی بارز جنگ ترکیبی غیر قابل پیش بودن آن است/ لزوم شکل گیری ارتباطات راهبردی

ویژگی بارز جنگ ترکیبی غیر قابل پیش بودن آن است/ لزوم شکل گیری ارتباطات راهبردی

لئونید ساوین مدرس دانشگاه روسیه، کارشناس رسانه و مسائل ژئوپلیتیک با بیان اینکه اسرائیل خطر مشترک برای ایران و روسیه است، گفت: ویژگی بارز جنگ ترکیبی این است که غیر قابل پیش بینی است.

به گزارش نگاه نو، لئونید ساوین درخصوص شرایط منطقه و رژیم صهیونیسی اظهار داشت: جوامع ایران و روسیه باید برای هرگونه حمله شبکه اجتماعی و تهاجم رسانه‌ای آماده باشند. رویکرد دفاعی و تهاجمی دو روی یک سکه هستند. جنگ ترکیبی عبارتی است که فقط یک گونه میتوان آن را تحلیل کرد و آن این است که غیر قابل پیش بینی است. ما باید خودمان و جوامعمان را حمایت کنیم، از آنها دفاع و از ارزش های سنتی خود حمایت کنیم.

از طرف دیگر باید بدانیم که چطور می توانیم به دشمن حمله کنیم و چگونه میتوانیم نیت دشمن را قبل از اینکه نیت بد او علیه ما از لحاظ مادی و عملی پیاده شود نابود کنیم. اینها فقط یکی دو کشور نیستند بلکه یک جبهه هستند: آمریکا، کشورهای آتلانتیک شمالی و اسرائیل با همدیگر اتحاد دارند.

لئونید ساوین درباره راه حل برای برون رفت از این شرایط و اینکه استراتژی روسیه و جمهوری اسلامی ایران باید چگونه باشد، گفت: ما باید با هم وحدت داشته باشیم. شاید باید یک قسمت اتحاد رسمی و قسمتی دیگر غیر رسمی باشد. الان شاهد هستیم که روابط تهران و مسکو رو به گسترش است ولی باید ارتباطات راهبردی را داشته باشیم برای اینکه یک شبکه جهانی برای نابودی صهیونیسم و امپریالیسم آمریکا بسازیم.

این کارشناس مسائل ژئوپلتیک درباره نظر ملت روسیه درخصوص رژیم صهیونیستی گفت: به صورت عمومی اکثر مردم روسیه اسرائیل را دوست ندارند اما روسیه و اسرائیل با یکدیگر روابط رسمی دارند. به نظر من به دلایل مختلف قطعاً اسرائیل یک خطر بسیار بزرگ است.

وی افزود: قطعاً اسرائیل یک خطر بسیار بزرگ است: اتفاقاتی که در فلسطین در حال رخ دادن است، عملیات هایی که اسرائیل در حال انجام آن ها است و به ویژه اینکه نمیدانیم آنها چقدر بمب اتمی دارند و همین طور به این دلیل که اسرائیل غیر قابل پیش بینی است. من اعتقاد دارم که ما باید یک اتحاد قوی بسازیم. یک نوع جدیدی از اتحاد و نه مثل اتحادی که سازمان ملل دارد. همینطور با فلسطینی‌ها که یک دولت فلسطینی ایجاد شود و قطعاً روسیه به صورت رسمی از دولت فلسطین حمایت خواهد کرد.

احسان مختاری

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز