۱۷ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

آمریکایی‌ها نه بایدن را می‌خواهند نه ترامپ را

آمریکایی‌ها نه بایدن را می‌خواهند نه ترامپ را

بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی نه بایدن و نه ترامپ را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نمی‌خواهند.

به گزارش نگاه نو، بر اساس نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی، احتمال رقابت نهایی بین جو بایدن ساکن فعلی کاخ سفید و دونالد ترامپ سلف او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برای رای‌دهندگان آمریکایی جذاب نیست.

به گزارش اسپوتنیک، بیش از نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی نه بایدن و نه ترامپ را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نمی‌خواهند. پنجاه و هشت درصد دموکرات‌ها و ۴۹ درصد جمهوری‌خواهان گفتند که می‌خواهند شخص دیگری نامزد آن‌ها باشد.

طبق این گزارش، ترامپ در نوامبر کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد و بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند او باید مخالفت سرختی را درون حزب خود پشت سر بگذارد. بایدن تنها از قصد خود برای انتخابات مجدد خبر داده اما تاکنون هیچ دموکراتی برنامه خود را برای به چالش کشیدن وی اعلام نکرده است.

بر اساس این نظرسنجی، ترامپ با ۴۸ درصد آرا در مقابل ۴۵ درصد بایدن با حاشیه خطای ۳.۵ درصد برنده خواهد شد. در عین حال، ۴۲ درصد پاسخ‌دهندگان عملکرد بایدن را تایید و ۵۳ درصد با آن مخالفت کردند؛ مخالفت ۴۲ درصد پاسخ‌دهندگان با عملکرد بایدن شدید بود. این نتایج همسو با نتایج سایر نظرسنجی‌هاست که طبق آن‌ها، میزان محبوبیت جو بایدن از ژوئن ۲۰۲۱ از ۵۰ درصد فراتر نرفته است.

نتایج نظرسنجی گالوپ که دوشنبه (۳۰ ژانویه، ۱۰ بهمن) منتشر شد، نشان داد آمریکایی‌ها معتقدند مشکل اصلی که ایالات متحده با آن مواجه است، دولت این کشور است. بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) پاسخ‌دهندگان رهبری ضعیف را جدی‌ترین مسئله خواندند که حتی از تورم با ۱۵ درصد، پیشی گرفت. مهاجرت و اقتصاد با به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز