۱۳ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

وزیر خارجه نیکاراگوئه:

بر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید داریم

بر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید داریم

وزیر خارجه نیکاراگوئه در بدو ورود امیرعبداللهیان به این کشور ضمن تأکید بر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: به مبارزه مشترک برای داشتن دنیای چندقطبی و برقراری صلح و امنیت ادامه می‌دهیم.

به گزارش نگاه نو، «دنیس مونکادا» وزیر خارجه نیکاراگوئه عصر (چهارشنبه) ۱۲ بهمن ماه به وقت محلی و در بدو ورود حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور و در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور همتای ایرانی و هیأت همراه در نیکاراگوئه، گفت: حضور شما مایه افتخار است و بازدید شما از کشور ما به معنای ادامه فرآیند تقویت روابط دوستانه و برادرانه و همبستگی بین دو کشور در همه عرصه‌ها از جمله عرصه بین‌المللی است.

وی با ابلاغ سلام‌های خود به مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و تأکید بر همبستگی، دوستی و برادری دو ملت، خطاب به همتای ایرانی گفت: از بازدید بسیار مهم شما از کشور ما در ادامه تقویت روابط دوجانبه قدردانی می‌کنم.

دنیس مونکادا با اشاره به انقلاب اسلامی در ایران و انقلاب ساندنیستی در نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: دو انقلاب برادر که با هم در یک مسیر حرکت می‌کنند و با امید به ساختن آینده‌ای بهتر. ما همچنان به مبارزه مشترک در راستای برقراری صلح و امنیت و داشتن دنیای چندقطبی ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه نیکاراگوئه با ذکر این نکته که ما هویت‌ها، اصول و ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس مشترکی داریم که در عرصه ملی و بین‌المللی در راه آنها مبارزه می‌کنیم، عنوان کرد: برای ما مایه افتخار است در کشورمان پذیرای شما باشیم. حضور شما در راستای تقویت روابط در همه زمینه‌ها است و بار دیگر به مقامات شما و مردم نجیب ایران سلام و درود می‌فرستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی سیاسی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات نیکاراگوئه و پس از سفر به موریتانی و در اولین سفرش به آمریکای لاتین راهی نیکاراگوئه شد و در بدو ورود در فرودگاه ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه مورد استقبال وزیر خارجه نیکاراگوئه و دستیار رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز