۱۱ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

در ادامه تلاش برای تخریب روابط؛

جمهوری آذربایجان هشدار سفر به ایران صادر کرد

جمهوری آذربایجان هشدار سفر به ایران صادر کرد

در ادامه اقدامات اخیر باکو به بهانه حمله یک فرد به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران با انگیزه شخصی، این کشور به شهروندانش توصیه کرد از سفر به ایران پرهیز کنند.

به گزارش نگاه نو، جمهوری آذربایجان در ادامه تلاش‌ها برای تخریب روابط با ایران به بهانه حمله یک فرد به سفارت این کشور در تهران که به‌خاطر مسائل شخصی صورت گرفته بود، هشدار سفر به ایران صادر کرد. این در حالی است که باکو اعلام کرده کنسولگری خود را در شهر تبریز باز نگه می‌دارد.

این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند. باکو افزود: به کسانی که سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری را به کار ببندند.

در این اطلاعیه همچنین به شهروندان جمهوری آذربایجان که در حال حاضر در ایران حضور دارند، توصیه شده مقررات ایمنی و امنیتی را رعایت کنند. در پایان ذکر شده که شهروندان جمهوری آذربایجان می‌توانند برای خدمات کنسولی به سرکنسولگری این کشور در تبریز مراجعه کنند.

پیش‌تر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که پروسه تخلیه کارکنان و دیپلمات‌های سفارت این کشور در تهران تکمیل شده است. در پی آن، «خلف خلف‌اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیتهای کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.

در پی حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که صبح جمعه رخ داد، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه‌زنی بپرهیزند.

حسین امیرعبداللهیان نیز با جیحون بایراموف همتای خود در این رابطه تلفنی گفت‌وگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز