۹ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

ادامه اعتراضات علیه رفتار خشن پلیس آمریکا

ادامه اعتراضات علیه رفتار خشن پلیس آمریکا

در پی انتشار تصاویری از رفتار خشن پلیس آمریکا با یک جوان سیاهپوست در «ممفیس» ایالت تنسی که به مرگ وی منجر شد، شهرهای لس‌آنجلس و واشنگتن برای دومین شب پیاپی صحنه اعتراضات و خشونت‌های معترضین آمریکایی شد.

به گزارش نگاه نو، در پی انتشار تصاویر ویدئویی از رفتار خشونت‌‌آمیز پلیس «ممفیس» با «تایر نیکولز» جوان سیاهپوست ۲۹ ساله آمریکایی که بر اثر ضربات شدید نیروهای پلیس جان خود را از دست داد، شهرهای آمریکا از جمله لس‌آنجلس و واشنگتن دی سی برای دومین شب پیاپی به صحنه اعتراضات مردم آمریکا تبدیل شد.

تصاویر ویدویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گروه زیادی از اعضای جنبش «انتیفا» را در حال راهپیمایی در «واشنگتن دی سی» نشان می‌دهد که علیه خشونت پلیس آمریکا شعار سرمی‌دهند و نیروهای پلیس نیز معترضان را محاصره کرده‌اند.
روز گذشته، رسانه‌های آمریکا تصاویر ویدویی را منتشر کردند که در آن چند مأمور پلیس به طرز وحشیانه‌ای با لگد، مشت، چماق و روش‌های دیگر به یک شهروند سیاه‌پوست بدون نشانه‌ای از حمله از سوی وی، حمله می‌کنند.

در پی انتشار تصاویر مربوط به این حادثه مرگبار که هفتم ژانویه (۱۷ دی) رخ داد، معترضان در ممفیس، نیویورک، واشنگتن و سایر شهرهای آمریکا جمعه شب (به وقت محلی) به خیابان‌ها آمدند و انتظار می‌رود اعتراضات گسترده‌تری سراسر ایالات متحده را در بر بگیرد.

تظاهرات اعتراضی در شهرهای آمریکا شب گذشته (شنبه) برای دومین شب پیاپی نیز ادامه داشت و تصاویر نشان می دهد که جنبش انتیفا در خیابان‌های لس‌آنجلس تجمع کردند و برخی از آن‌ها نیز در اقدامی اعتراضی اقدام به تخریب اموال عمومی و شکستن شیشه‌های مغازه‌ها کردند.
تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد گروهی از معترضین آمریکایی در شهر لس آنجلس در اقدامی اعتراضی،‌اطراف خودروی پلیس تجمع کرده‌اند و آن را با دست تکان می‌دهند.

این اولین بار نیست که رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان این کشور خشم عمومی را برمی‌انگیزاند و پیش از این نیز انتشار تصاویری مشابه تراژدی ممفیس موجب اعتراضات عمومی در داخل و خارج از آمریکا شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز