۹ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

رویترز خبر داد؛

جمهوری آذربایجان سفارت خود در تهران را تخلیه می‌کند

جمهوری آذربایجان سفارت خود در تهران را تخلیه می‌کند

رویترز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داد کارکنان سفارت این کشور در تهران امروز ساختمان این سفارتخانه را خالی می‌کنند.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داد کارکنان سفارت این کشور در تهران و اعضای خانواده آن‌ها امروز یکشنبه (۲۹ ژانویه، نهم بهمن) ساختمان سفارتخانه را ترک می‌کنند.

پیش‌تر، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت که دولت این کشور به منظور انتقال پیکر اُرخان عسگروف کارمندی که جان خود را در حمله مسلحانه جمعه به سفارت جمهوری‌ آذربایجان در تهران از دست داد، هواپیمایی به تهران می‌فرستد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صبح جمعه از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در پی آن یک دیپلمات این کشور کشته و دو دیپلمات دیگر هم مجروح شدند. این وزارتخانه همچنین اقدام به احضار سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو کرد.

به نوشته رویترز، باکو در دیدار با سفیر ایران اعلام کرد کارکنانش را از تهران خارج می‌کند اما جزئیات بیشتری از جمله در این خصوص که آیا این سفارتخانه به فعالیت خود ادامه خواهد داد یا نه، ارائه نکرد.

در پی این حادثه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز