۸ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

رویترز گزارش داد؛

دور جدید تحرکات تحریمی ضد ایرانی و روسی آمریکا در خاورمیانه

دور جدید تحرکات تحریمی ضد ایرانی و روسی آمریکا در خاورمیانه

واشنگتن بار دیگر تحرکات خود را برای اعمال بیشتر فشارهای تحریمی علیه ایران و روسیه در خاورمیانه تشدید می‌کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از رویترز، مقام ارشد تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در سفر هفته جاری خود به خاورمیانه به کشورها و شرکت‌ها هشدار می‌دهد که در صورت انجام تجارت با نهادهای مشمول محدودیت‌های آمریکا، ممکن است دسترسی به بازار آمریکا را از دست بدهند. واشنگتن می‌کوشد با تهدیدهای خود مانع از همکاری تجاری و مالی کشورهای مختلف با روسیه و ایران شود.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری به رویترز گفت: برایان نلسون، معاون وزیر در امور تروریسم و اطلاعات مالی، از ۲۹ ژانویه تا ۳ فوریه (۹ تا ۱۴ بهمن) به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر خواهد کرد و با مقامات دولتی و همچنین مدیران شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به اجرای تحریم‌های خود ادامه خواهد داد.

این سخنگو گفت: «افراد و مؤسساتی که در حوزه های قضایی مجاز فعالیت می کنند، به دلیل تجارت با نهادهای تحریم شده یا عدم انجام بررسی مناسب، به طور بالقوه دسترسی به بازارهای ایالات متحده را از دست می دهند.»

نلسون در منطقه درباره تلاش‌های وزارت خزانه‌داری برای مقابله با نادیده گرفته شدن تحریم‌های روسیه و ایران، خطرات مالی غیرقانونی که رشد اقتصادی را تضعیف می‌کند و سرمایه‌گذاری خارجی صحبت خواهد کرد.

این جدیدترین سفر یک مقام ارشد وزارت خزانه داری به ترکیه برای بحث در مورد تحریم ها است. آمریکا سال گذشته در چندین نوبت به آنکارا برای حصول اطمینان از اجرای محدودیت های واشینگتن علیه روسیه هشدار داد.

سفر نلسون مصادف با دوره تشدید تنش روابط میان ایالات متحده و ترکیه است زیرا این دو متحد در ناتو بر سر بسیاری از مسائل اختلاف نظر دارند.

به تازگی امتناع ترکیه از چراغ سبز نشان دادن به پیشنهادهای سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو، واشینگتن را ناخشنود کرده است در حالی که آنکارا از اینکه درخواستش برای خرید جنگنده‌های F-16 به طور فزاینده‌ای با پیوستن این دو کشور شمال اروپا به این ائتلاف مرتبط شده، ناخرسند شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز