۵ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

گزارش کوتاه نگاه‌ نو؛

شکست مذاکرات دولت و اتحادیه ملی آموزش بریتانیا

شکست مذاکرات دولت و اتحادیه ملی آموزش بریتانیا

پس از اعتصابات هفته های گذشته معلمان در سراسر بریتانیا، دولت مجبور به برگزاری نشست با اتحادیه ملی آموزش شد، اما پیش فرض هایی که برای این مذاکره قرار داده بود، در حقیقت تیر خلاص از پیش پرتاب شده ای بر قلب این مذاکرات بود.

به گزارش نگاه نو، وزیر آموزش بریتانیا، با بیان اینکه دولت در مورد افزایش حقوق ها مذاکره ای نخواهد کرد و تنها برای تعیین مبلغ کمک هزینه زندگی که یک بار به معلمان پرداخت خواهد شد بر سر میز مذاکره حاضر خواهد شد، تاکید بر این مطلب داشت که در واقع از جنبه پیش فرض دولت بر مذاکرات سخن می گوید.

با گذشت زمان و تداوم اعتصابات این دولت بود که تغییر موضع داد. حال صحبت از رد درخواست افزایش ۱۲% حقوق معلمان بوده و پیشنهاد افزایش ۵% حقوق ها مطرح شده است. با این حال عملا دولت برای حل مشکل مذاکره نکرده و تنها برای اعمال قدرت خود بر اتحادیه ها اقدام کرده است.

اتخاذ موضع بالا از سوی دولت، در حالی که موج اعتصابات سراسری، بریتانیا را درگیر طوفان سهمگینی کرده است، ناشی از عدم درک صحیح موقعیت درست از سوی محافظه کاران است؛ خطای راهبردی در تحلیل فضای موجود که ۴ دولت پیشین محافظه کار نیز درگیر آن بوده و هر کدام هم به بن بست سیاسی و عملکردی رسیده اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز